رفتن به محتوای اصلی
۲۸ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته‌ای که گذشت/ تقدیر از شرکت مردم قم در راهپیمایی تا تخفیف عوارض ساختمانی

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته‌ای که گذشت/ تقدیر از شرکت مردم قم در راهپیمایی تا تخفیف عوارض ساختمانی
دیدار شهردار قم با نماینده آیت الله سیستانی در قم و بهسازی ریل متروکه راه آهن همچنین تلاش شهرداری قم برای برگزاری راهپیمایی روز قدس از جمله اخبار مدیریت شهری در هفته سوم فروردین ماه بود.
هفته سوم فروردین ماه، مدیریت شهری قم همراه با مردم و نخبگان برای خلق حماسه روز قدس در تلاش بود

به گزارش شهرنیوز، هفته سوم از نخستین ماه بهار با تلاش شهرداری در زمینه برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی روز قدس همراه بود. دیدار شهردار قم با نماینده آیت الله سیستانی در قم و بهسازی ریل متروکه راه آهن از دیگر اخبار این هفته بود که خلاصه‌ای از آن را در زیر می‌خوانید.

 

تقدیر شهردار قم از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس

دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی از حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد

در این پیام آمده است: شما مردم مخلص و روزه‌دار بار دیگر ثابت کردید که در مسیر آزادگی ثابت‌قدم هستید و به‌یقین این هم‌صدایی ملت مظلوم فلسطین را برای دستیابی به پیروزی مصمم‌تر و با انگیزه‌تر، می‌کند و راه آزادی قدس شریف نیز هموارتر می‌شود.

فضاسازی ویژه مسیر راهپیمایی روز قدس به همت شهرداری قم

شهرداری قم با پشتیبانی از برگزاری راهپیمایی روز قدس، نقش خود را در ابزار وفاداری به آرمان آزادی قدس شریف در شهر کریمه اهل‌بیت ایفا کرد.

در این زمینه چاپ و اکران تبلیغات شهری به متراژ 650 مترمربع، استقرار 6 دستگاه بالابر برای انعکاس تصاویر این رویداد بزرگ، استقرار 4 تانکر آب غیرشرب، تأمین خودرو و نیروی کار برای آماده‌سازی مسیر و سیستم صوت، آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی، استقرار ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی، اهتزاز پرچم مرتفع فلسطین و  خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله اقدامات شهرداری قم بود.

خدمت در قم برکات ماندگاری دارد

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با تقدیر از خدمات شهرداری قم به شهروندان گفت: خدمت در عتبات عالیات و شهرهای مذهبی و اجرای پروژه‌های مختلف در این شهرها، برکات ماندگاری دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار دکتر سقائیان‌نژاد شهردار و مدیران شهرداری قم با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته و روند اجرای پروژه‌های مختلف و توسعه شهر قم اظهار داشت: در برهه‌ای حدود 20 سال پیش، قم از نظر فضای سبز بسیار کمبود داشت که با برنامه‌های اجرایی در این دوره مدیریت شهرداری، شاهد رشد قابل‌توجه این کمبود هستیم.

شهردار قم نیز در این دیدار توسعه فضای سبز شهری و رسیدن به سرانه 25 مترمربعی به ازای هر شهروند تا پایان برنامه دوم عملیاتی شهرداری قم را موردتوجه قرارداد و گفت: در سال 1402 حدود 6 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده و کل بودجه شهرداری 8 هزار و 200 میلیارد تومان است.

دیدار و تکریم خانواده شهید زاهدلویی توسط شهردار قم

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان و تعدادی از مدیران شهرداری قم، با خانواده شهید مهدی زاهدلویی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار قم در این دیدار با بیان اینکه شهدا نظاره‌گر اعمال ما و دارای رزق در عالم واقع هستند، اظهار داشت: خانواده شهدا در این افتخار شریک هستند و تکریم خانواده آنان ارج نهادن به مقام والای شهدا بوده و رفع مشکل از خانواده آنان وظیفه مسئولان است.

از تعیین تکلیف خرید مغازه‌های قبرستان نو تا تخفیف 50 درصدی عوارض پزشکان

هشتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضای این شورا، شهردار قم، معاونین و مدیران ارشد شهرداری در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

اعمال تخفیف 50 درصدی عوارض به پزشکان، آخرین وضعیت سازمان سیما و منظر، خرید تجهیزات مترو، تعیین تکلیف خرید مغازه‌های قبرستان نو در بلوار امیرکبیر از موضوعاتی بود که در این جلسه موردبررسی قرار گرفت.

هزینه 50 میلیارد تومانی بهسازی مسیر ریل راه‌آهن متروکه

حلوایی زاده؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی بهسازی محور ریل‌های راه‌آهن جمع‌آوری‌شده از اواسط اردیبهشت‌ماه، گفت: در بودجه سال جاری حدود 50 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص‌یافته و محور به‌صورت فضای سبز شهری با مسیرهای ویژه پیادهروی و دوچرخه‌سواری اجرا خواهد شد تا فضای شهر مناسبی برای شهروندان ایجاد شود.

ارائه تخفیف 25 درصدی عوارض ساختمانی قم تا پایان تیرماه

وحیدنیا مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تخفیف پرداخت  نقدی عوارض اظهار داشت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، شهروندانی که تا ۳۱ تیرماه سال جاری نسبت به پرداخت نقدی عوارض ساختمانی خود اقدام کنند، مشمول ۲۵ درصد کاهش عوارض می‌شوند.

وی افزود: این تخفیفات در ۴ ماهه دوم سال جاری ۲۰ درصد و در ۴ ماهه سوم نیز ۱۵ خواهد بود.

 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/ruNd