رفتن به محتوای اصلی
۱۶ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
عضو شورای شهر قم:

نمای ساختمان‌ها تابلویی از فرهنگ شهر است/رقم خوردن سرنوشت شهروندان با فرهنگ عمومی و شهرسازی

نمای ساختمان‌ها تابلویی از فرهنگ شهر است/رقم خوردن سرنوشت شهروندان با فرهنگ عمومی و شهرسازی
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم هر مجتمع زیستی را یک عامل تمدن ساز دانست و گفت: نمای تک‌تک ساختمان‌ها که امروز در شهر قم احداث می‌شود تابلویی است که در بلندمدت بر فرهنگ قم تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش شهرنیوز، روح اله امرالهی در یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تسلیت رحلت امامزاده موسی مبرقع(ع) اظهار داشت: روز ملی شهرسازی روزی است که باید آن را به همه شهروندان شهر ساز تبریک گفت.

وی هر مجتمع زیستی را یک عامل تمدن ساز دانست و افزود: هر مجتمع زیستی محلی برای تولد تمدن و فرهنگ است، لذا اندیشیدن به شکل و ساخت مجتمع زیستی بسیار مهم و لازم است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: امروز تک‌تک شهروندان یک شهرساز هستند و نمای تک‌تک ساختمان‌ها که امروز در شهر قم احداث می‌شود تابلویی است که در بلندمدت بر فرهنگ قم تأثیر خواهد گذاشت.

وی از مردم قم خواست با توجه و اهمیت نمای ساختمان‌ها، در توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی سهیم باشند و خاطرنشان کرد: فرهنگ امروز ما امانتی بوده که نیاکانمان به ما اهدا کرده‌اند و ما باید از این امانت صیانت کرده و ضمن ارتقاء آن را به نسل بعد منتقل کنیم.

امرالهی در پایان نزدیکی دو روز شهرسازی و فرهنگ عمومی را اتفاقی خرسند دانست و گفت: باید بدانیم شهرسازی و فرهنگ عمومی دو مقوله به هم تنیده بوده و سرنوشت نسل‌ها را رقم می‌زند.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/MPPFA