رفتن به محتوای اصلی
۱۱ خرداد, ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
معاون شهردار قم:

پروژه بهسازی میدان شهید مطهری تا 3 ماه آینده تکمیل می‌شود/تونل امام موسی صدر در حال طراحی است

پروژه بهسازی میدان شهید مطهری تا 3 ماه آینده تکمیل می‌شود/تونل امام موسی صدر در حال طراحی است
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تکمیل پروژه بهسازی میدان شهید مطهری تا 3 ماه آینده خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی زاده در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بهسازی میدان شهید مطهری اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سطح میدان به‌صورت سنگ‌فرش در حال انجام است که شهروندان به‌راحتی بتوانند تردد داشته باشند و همچنین دسترسی به ایستگاه مترو میدان مطهری و یک پایانه تاکسیرانی در آن طراحی‌شده است.

به گفته وی، تلاش می‌شود حداکثر تا سه ماه آینده پیرایش محیطی میدان مطهری که شامل سنگ‌فرش پیاده راه، آب نمای میدان، فضای سبز و بخشی از آرام‌سازی ترافیکی میدان بوده تکمیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در رابطه با پیش‌بینی احداث تونل امام موسی صدر اظهار داشت: قراردادهای مرتبط با طراحی آن از قبیل نقشه‌برداری میدانی، نقشه‌برداری معارضات، استعلامات زیربنایی مثل آب، برق و گاز انجام و نقشه‌های مرتبط با آن اخذشده است و مطالعات فاز یک تونل در حال انجام است و امیدواریم مطالعات فاز دو این پروژه را تا نیمه دوم امسال تکمیل کنیم .

وی با اشاره به برآوردهای مرتبط با این تونل افزود: به دلیل وسعت بالای این پروژه و تمام نشدن مطالعات فاز دوم، امکان ارائه برآورد دقیق از زمان اتمام پروژه و میزان هزینه آن وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد و اجرای آن بیش از دو تا سه سال زمان ببرد.

انتهای پیام/


منبع مطلب: ایرنا
https://qom.ir/gONm