رفتن به محتوای اصلی
۱۹ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
مدیر منطقه دو قم:

چالش رهاسازی فاضلاب در برخی معابر منطقه 2 قم/ضرورت توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در منطقه

چالش رهاسازی فاضلاب در برخی معابر منطقه 2 قم/ضرورت توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در منطقه
مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: به‌منظور مدیریت پساب‌ها و ماندآب‌های شهری موجود در سطح منطقه دو، باید ۱۷ هزار ملک به شبکه آب و فاضلاب متصل شود.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت توسعه فاضلاب شهری در منطقه دو شهری قم اظهار کرد: مجموع املاک در سطح منطقه دو، ۳۷ هزار ملک است که از این تعداد برای ۲۰ هزار ملک شبکه فاضلاب اجرا شده و ۱۷ هزار ملک به دلیل تأمین نشدن اعتبارات مالی به شبکه آب و فاضلاب متصل نشده است.  

وی با اشاره به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب و اتصال املاک به شبکه افزود: از ۲۰ هزار ملکی که به شبکه آب و فاضلاب متصل است، ۳۴۰۰ ملک با وجود اجرایی شدن پروژه اتصال، به دلیل مخالفت شهروندان به شبکه آب و فاضلاب متصل نیستند.  

مدیر منطقه دو شهرداری قم تصریح کرد: به‌منظور رفع پساب‌ها و ماندآب‌ها، کارگروهی متشکل از مرکز بهداشت، شهرداری، آب و فاضلاب تشکیل شد تا با حمایت از دادستانی اخطارهای لازم به منازل داده شود.

 حسینی گفت: در این زمینه به فرهنگ‌سازی نیاز داریم، چراکه رها کردن فاضلاب در معابر شهری موجب انتشار آلودگی، بوی بد و زشت شدن سیمای شهر می‌شود.  

وی از عملیاتی شدن مهم‌ترین پروژه دفع آب‌های سطحی در منطقه خبر داد و عنوان کرد: در راستای دفع آب‌های سطحی و پوشش شبکه انهار، لوله‌گذاری از خیابان جمهوری تا خیابان امام حسین (ع) در حال اجرا است.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/KbPmq