رفتن به محتوای اصلی
۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

کاهش زمان صدور پروانه در شهرداری قم

کاهش زمان صدور پروانه در شهرداری قم
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در شهرداری قم با دو مرحله‌ای کردن این فرآیند خبر داد.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: بهبود فرایند صدور پروانه و کاهش مهلت زمان صدور پروانه ساختمانی از موضوعات مورد تأکید قانون است.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: برای کاهش فرایندهای مختلف صدور پروانه اقدامات مختلفی ازجمله تغییرات وسیع فرایندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به دو مرحله‌ای شدن فرایند صدور پروانه، خاطرنشان کرد: مرحله اول درخواست اعلام ضابطه ملک ثبت می‌شود که در این درخواست محدوده ملک مشخص و پس از اعلام ضابطه، دستور نقشه تهیه و به سازمان نظام‌مهندسی اعلام می‌شود.

 وی با بیان اینکه درخواست دوم تحت عنوان درخواست پروانه به‌صورت خودکار توسط سیستم ثبت می‌شود، عنوان کرد: پس از ثبت درخواست پروانه، در صورت پرداخت عوارض و سایر حقوق قانونی متعلق به ملک در شهرداری و سایر دستگاه‌ها، حداکثر در مدت هفت روز پروانه صادر خواهد شد.

 متین فر ادامه داد: پس از اجرای این طرح از ابتدای شهریورماه ۱۴۰۱ زمان صدور پروانه ساختمانی در شهرداری قم کاهش چشمگیری داشته است که با توجه به پیچیدگی‌های موجود در ذات فرایند صدور پروانه ساخت‌وساز، اصلاح کامل فرایند و حذف گره‌های موجود در فرایند در حال پیگیری مستمر و رفع مشکلات است.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/FDPl4