رفتن به محتوای اصلی
۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

گشت مشترک شهرداری قم و محیط‌زیست در حوزه پسماند راه‌اندازی شود

گشت مشترک شهرداری قم و محیط‌زیست در حوزه پسماند راه‌اندازی شود
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: راه‌اندازی مجدد گشت مشترک محیط‌زیست و شهرداری در حریم و محدوده شهر قم در حوزه پسماند و تخلفات پسماندسوزی، مسأله بسیار مهمی است که باید انجام شود.

به گزارش شهرنیوز، محمدحسین بازگیر در دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد گشت مشترک محیط‌زیست و شهرداری در حریم و محدوده شهر قم جهت شناسایی واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی تولیدکننده پسماند و تخلفات پسماندسوزی، مسأله بسیار مهمی است که باید انجام شود.

وی بر ضرورت استفاده از تجربه‌های موفق دیگر شهرها در مدیریت پسماندها تأکید کرد و گفت: در شهر قم نیز باید هرچه بیشتر برای بهبود وضعیت و ارتقاء جایگاه مدیریت پسماندها برنامه‌ریزی و تلاش کرده و از انجام هرگونه تخلف زیست‌محیطی در این حوزه پیشگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با مدیریت پسماندها، خاطرنشان کرد: با توجه به بروز تخلفات پسماندسوزی از سوی برخی اتباع، ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی به آن‌ها با هماهنگی استانداری قم باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی در پایان وضعیت بسیار نامناسب زباله گردی در قم و مشکلات  اجتماعی، بهداشتی و زیست‌محیطی آن را موردتوجه قرار داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و مشارکت تمامی نهادهای مسئول به‌ویژه قوه قضائیه، بتوانیم موانع و مشکلات در حوزه پسماندها را به‌خوبی برطرف کنیم.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/RsP2I