رفتن به محتوای اصلی
سازمان توسعه و عمران
۲۵ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
تولیت مسجد مقدس جمکران:

مسیر پیشرفت شهر قم تداوم پیدا کند

مسیر پیشرفت شهر قم تداوم پیدا کند
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته شهر قم شاهد پیشرفت‌های فراوانی بوده گفت: هنوز این شهر به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

به گزارش شهرنیوز، حجت الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد امروز چهارشنبه در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۴۸ پروژه شهرداری قم با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بنده از سال ۵۳ الی ۷۲ در شهر قم تحصیل می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان قم یکی از شهرهایی بود که هیچ اقدام آبادانی، فرهنگی و عمرانی در آن انجام نشده بود، مطرح کرد: در ۱۰ ساله اخیر شهر قم تغییرات بسیاری در عرصه فرهنگی و عمرانی داشته است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این موضوع مبنی بر تأیید و یا عدم تأیید وضع موجود نیست، عنوان کرد: افرادی که وارد شهر قم می‌شوند به این شهر به عنوان پایتخت دوم ایران نگاه دارند.

اجاق‌نژاد با اشاره به اینکه این ذهنیت در گردشگران و زائران خارجی بیش‌تر وجود دارد، خاطرنشان کرد: این افراد زمانی که به این شهر وارد می‌شدند متوجه می‌شدند که وضع موجود در شأن پایتخت دوم ایران نیست ولی طی ۱۰ سال اخیر پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه باید سطح شهر قم سرشار از موضوعات فرهنگی باشد، تصریح کرد: باید مسافرانی که وارد شهر قم می‌شوند، بدون آنکه گفته شود، متوجه شوند که وارد قم شده‌اند و این موضوع با فضاسازی مناسب رقم خواهد خورد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه جمکران امروز جز محدوده شهری است، گفت: اگر بنا بر اقدامات فرهنگی است باید مسجد مقدس جمکران جز اولویت‌ها قرار گیرد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MtPl5