رفتن به محتوای اصلی
سازمان توسعه و عمران
۱۷ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم مطرح کرد:

کاهش تصادفات منجر به فوت در شهر قم

کاهش تصادفات منجر به فوت در شهر قم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از کاهش 28 درصدی تصادفات منجر به فوت در شهر قم خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، غلامرضا صدفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر از حمایت اعضا شورای اسلامی شهرقم با اشاره به اقدامات ایمن سازی و هوشمندسازی معابر اظهار کرد: بر اساس آمارهای شش ماهه گذشته ۱۱ درصد تصادفات منجر به جرح و ۲۸ درصد تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در کنترل هوشمند ترافیک افزود: در برخورد با تخلفات به ویژه تخلفات پرخطر با راه اندازی گروه کنترل به صورت تیمی شاهد کاهش تصادفات هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: توقیف خودروهایی که بیشترین تغییر مسیر در شب و دور دور شبانه داشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.

صدفی ادامه داد: خودروهایی که به صورت همزمان تخلف دو حادثه ساز مرتکب می‌شود به صورت سیستمی شکایت شده و ۷۲ ساعت توقیف می‌شود، در همین راستا هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این ۷۲ ساعت به ۲ هفته افزایش پیدا کرده و در پایان با گذراندن دوره‌های آموزشی خودرو آزاد می‌شود.

وی از افزایش ۶۰ درصدی سهم عابرین پیاده در تلفات تصادفات داخل شهری خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا قوانین برای راکبان موتورسیکلت افزایش یافته و شاهد قانونمند شدن موتورسواران در سطح شهر هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه خدمات دهی در مراکز شماره گذاری ۳ درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۵۷ هزار خدمات در حوزه ترافیک شهری ارائه شده است.

صدفی گفت: بعضی نقاط پرترافیک در سطح شهر مثل میدان جانبازان و دچار مشکلاتی هستیم و ضروری است تا شهرداری قم و شورای اسلامی شهر قم در خصوص این میدان تدابیری اندیشیده شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MPPZ4