رفتن به محتوای اصلی
سازمان پایانه های مسافربری
با مشارکت شهرداری قم؛

برگزاری آیین سیاهپوشی حرم مطهر حضرت معصومه(س)

برگزاری آیین سیاهپوشی حرم مطهر حضرت معصومه(س)
آیین سیاهپوشی حرم مطهر بانوی کرامت در آستانه آغاز ماه محرم با مشارکت شهرداری قم برگزار شد

به گزارش شهرنیوز، ️آیین سیاهپوشی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شهر مقدس قم امروز با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل‌بیت(س)، استاندار و شهردار قم، مدیران استانی و شهری و جمعی از خادمان حرم مطهر و خادمان شهری در شبستان حرم مطهر برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی در این مراسم، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره جایگاه شیعه و ارتباطشان با اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند شیعیان ما از طینت ما آفریده شدند و خمیره وجودشان با آب ولایت ما عجین شده است.

 وی آمیخته‌شدن سرشت شیعیان با ولایت اهل‌بیت را از افتخارات شیعه دانست و گفت: نتیجه شدت اتصال به اهل‌بیت این است که زندگی خود را مطابق با زندگی اهل‌بیت تنظیم می‌کنند و در شادی اهل‌بیت شاد و در غم و اندوه اهل‌بیت غمگین هستند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت حوادث غم‌باری مانند رحلت پیامبر (ص)، انحراف مسیر ولایت و شهادت حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) را سبب غم و اندوه اهل‌بیت دانست و افزود: در رأس مصیبت‌هایی که باعث حزن اهل‌بیت (ع) شده است شهادت اباعبدالله الحسین (ع) است که روایات صریحی دراین‌رابطه بیان شده و مصیبتی بزرگ برای اهل‌بیت (ع) اتفاق افتاده است.

 وی با تأکید بر اینکه شاخص و ملاک غم و شادی شیعیان به اهل‌بیت گره‌خورده است، افزود: امام هشتم در روایتی می‌فرمایند حتی در جاهلیت هم مردم برای ماه محرم احترام قائل بودند و از جنگ و دعوا پرهیز می‌کردند؛ ولی امت پیامبر که با تعالیم متعالی اسلام آشنا شده بودند حرمت این ماه را نگه نداشتند و اهل‌بیت و ذریه پیامبر خود را در این ماه به شهادت رساندند و ناموس پیامبر را به اسارت بردند و اموالشان را غارت کردند.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به سنگینی این مصیبت بر قلب امام هشتم (ع) گفت: حضرت فرمودند ای پسر شبیب در هر موقعیتی که خواستی گریه کنی بر مصیبت امام حسین (ع) گریه کن؛ بنابراین ما با سیاه‌پوش کردن درودیوار شهر و عزاداری خود برای امام حسین (ع) خود را در غم اهل‌بیت شریک می‌کنیم و نشان می‌دهیم که ما با اهل‌بیت (ع) هستیم .

 وی با بیان اینکه انتخابات هم باید جلوه‌ای از اتحاد و اتصال ما با اهل‌بیت (ع) باشد، خاطرنشان کرد: مردم به شخصیت اصلحی که به خدا و اهل‌بیت نزدیک است و به احیای ارزش‌های دینی اهمیت می‌دهد و به کفار و دشمنان امید نبسته است رأی می‌دهند.

گفتنی است در این مراسم شال عزای امام حسین(س) بر گردن دکتر آقامیری استاندار، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و... آویز شد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FEPQK