رفتن به محتوای اصلی
سازمان پایانه های مسافربری
۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۸
رئیس شورای شهر همدان:

ضرورت توجه بیشتر وزارت کشور به درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها

ضرورت توجه بیشتر وزارت کشور به درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از مسئولان وزارت کشور خواستار توجه ویژه به خصوص در حوزه مالی به شهرداری ها شد و گفت: امروز شهرداری‌ها درآمد پایدار ندارند و شهر گران اداره می‌شود و اگر این کمک و حمایت نباشد شورای شهر و شهردار فشل خواهد شد.

به گزارش شهرنیوز، محمود مسگریان در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار داشت: تشکیل این مجمع سبب همگرایی و احصای مشکلات حوزه شهری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این مجمع کمک می‌کند راهکار‌های مناسب برای چالش‌های شهری مانند درآمد‌های پایدار، شهرداری پیدا کند و به پیشرفت شورا‌ها کمک کند و مطرح شدن این مشکلات در بیانیه‌های پایانی و پیگیری‌های آن بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر همدان به عدم شکل‌گیری مدیریت یکپارچه شهری اشاره و بیان کرد: عامل بیرونی عدم تشکیل مدیریت شهری یکپارچه این است که مدیریت استان به شورا‌ها نگاهی رقابتی دارد و این عامل باعث شده شورا‌ها ضعیف بماند در صورتی که شورا‌ها نمایندگان مردم بوده و باید قدرتمند باشند.

وی ادامه داد: در طرف دیگر بنیه شورا‌ها ضعیف بوده و پتانسیل بالقوه شورا‌ها بالفعل نشده است و این نشان می‌دهد خود شورا‌ها هم هنوز نتوانسته‌اند خود را نشان دهند و بعضا اختلاف بین اعضای شورا‌ها به این موضوع دامن‌زده و اجازه نداده خدمات شورا‌ها نمود پیدا کند.

مسگریان تأکید کرد: شورا‌ها خود را قوی نشان نداده تا دولت به شورا‌ها اعتماد کند و بخش‌های دیگر را به شورا واگذار کند، اما باید مدیریت شهری به سمتی حرکت کند که بتواند این مسئولیت را بگیرد.

وی از مسئولان وزارت کشور خواستار توجه ویژه به خصوص در حوزه مالی به شهرداری ها شد و گفت: امروز شهرداری‌ها درآمد پایدار ندارند و شهر گران اداره می‌شود و اگر این کمک و حمایت نباشد شورای شهر و شهردار فشل خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: مطالبات مردم از شورا بیش از ارگان‌های دیگر است، زیرا مردم شورا را نزدیک به خود می‌دانند اما مشکلات به مسائل مختلفی باز می‌گردد، البته شورا باید توسعه متوازن شهر را در صدر کار‌های خود قرار دهد و این مطالبه مردم را پاسخ دهد.

مسگریان یادآور شد: البته یک سری انتظارات شخصی است که شورا امکان پاسخ به آن‌ها را ندارد و مطالبه آن‌ها غیرقانونی است که شورا نمی‌تواند رضایت مردم را در این حوزه کسب کند.

وی در پایان به تثبیت مدیریتی در شهر قم اشاره کرد و گفت: تثبیت مدیریتی در شهر می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و ایجاد همگرایی و حمایت شورای شهر قم با شهردار این فرصت را ایجاد کرده است پروژه‌های کلانی در شهر اجرا شود.

انتهای پیام/


https://qom.ir/ZDPEU