رفتن به محتوای اصلی
سازمان پایانه های مسافربری
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان:

مراودات قم و کاشان بر اساس مشترکات فرهنگی دارای برکات زیادی است

مراودات قم و کاشان بر اساس مشترکات فرهنگی دارای برکات زیادی است
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مراودات و هم‌افزایی شهرهای قم و کاشان بر اساس مشترکات فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی دارای آثار و برکات زیادی است و این ظرفیت مهمی به شمار می‌رود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، عفت پدرام فر در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم اظهار داشت: نزدیک ترین شهر از استان‌های دیگر به قم، کاشان است و این ویژگی مهم ترین عامل برای مراودات فرهنگی است.
وی عنوان کرد: توفیقی شد که در این نشست‌ها از برنامه‌های فرهنگی مطلع شویم، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این 2 شهر ایمانی، بستری برای هم افزایی برنامه‌هاست تا با شهرهای دیگر نیز در ارتباط باشیم و داشته‌ها را به آن‌ها منتقل کنیم.
وی با اشاره به نقشه های دشمنان گفت: ایده ها و طرح هایی که دشمن برای تخریب خانواده به کار می‌گیرد، باید به خوبی شناخته شوند و برای تحکیم خانواده تلاش کنیم و در این راستا لازم است، کمیسیون‌های تحکیم خانواده ایجاد و تقویت شوند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم، «فرهنگ شهروندی» است که در شوراهای اسلامی و شهرداری ها به آن پرداخته می‌شود، اما باید توسعه یابد.
وی افزود: هر شهری، فرهنگ خاص خود را دارد و فرهنگ مشترک میان قم و کاشان که 2 شهر دینی هستند، بسیار ارزشمند است، همچنین وجود حوزه علمیه قم به عنوان منشا تفکر دینی، اعتبار جایگاه شیعه را در دنیا از آن خود کرده است.
پدرام فر بیان کرد: مراودات فرهنگی می‌تواند این ویژگی‌ها را به جهان معرفی کند، در بحث اربعین بحث خواهرخواندگی با نجف و کربلا را داریم که سال قبل با نجف مطرح شد، در این خصوص پیرامون همکاری فرهنگی قراردادهایی منعقد شده است.
وی عنوان کرد: کاشان به عنوان شهر هیات‌ها مطرح است، چرا که بر اساس هویت مسجد در زمان رسول الله(ص) برنامه‌هایی را در هیات‌ها مدل‌سازی و پیاده‌سازی کرده و امروز هیات در کاشان، فضا و پایگاهی برای برنامه‌های ورزشی، مشاوره‌ای، خانوادگی و فرهنگی است. 
این نشست به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد و در آن روسای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و روسای سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های قم و کاشان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری این 2 شهر حضور داشتند./103


https://qom.ir/gPNS