رفتن به محتوای اصلی
۸ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
سرپرست اداره کل امور مجامع شهرداری قم:

شورای سازمان‌های شهرداری قم تا پایان خرداد برگزار می‌شود

شورای مجامع سازمان‌های شهرداری قم تا پایان خرداد برگزار می‌شود
سرپرست اداره کل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم از برگزاری شورای مجامع سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری قم تا پایان خرداد خبر داد.

مجید فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برگزاری جلسات شوراهای مجامع سازمان‌های شهرداری قم اظهار داشت: سال گذشته برای همه سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری قم مجامع برگزار شد و امسال نیز علیرغم اینکه همواره این مجامع در تیرماه برگزارشده، در تلاشیم تا پایان خردادماه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه حسابرس اصلی شورای اسلامی شهر در سازمان‌های تابعه حضور داشته و در حال بررسی اسناد است، ابراز کرد: در سازمان‌ها اسناد در حال بررسی بوده تا چنانچه ابهاماتی در طول سال وجود داشت، گوشزد شده و برطرف شود تا گزارش‌های مالی در اسرع وقت گرفته شود و به شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

سرپرست اداره کل حسابرسی و امورمجامع شهرداری قم ادامه داد: در طول سال گذشته اداره کل حسابرسی و امورمجامع با کلیه سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری نامه‌نگاری انجام داده تا برنامه عملیاتی سال 1403 را ارائه دهند تا بر این اساس رویه سازمان‌ها بر اساس بودجه مصوب مورد بررسی قرار گیرد تا در پایان سال دچار مشکلات نشوند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مستلزم آن است که مدیران سازمان‌ها بودجه را به‌عنوان چراغ راه و کیف پول سازمان در نظر بگیرند تا بدانند چقدر می‌توانند مدیریت هزینه کنند و در کنار تحقق درآمدها، هزینه‌ها به‌درستی انجام گیرد.

فتح الهی با تأکید بر اینکه در 15 سازمان زیرمجموعه ردیف‌های مالی باید مشابه و متحدالشکل پیش بروند تا گزارشات حسابرسی که ارائه می‌شود، خلاف واقع چیزی نشان ندهد، گفت: حساب‌های 1402 سازمان‌ها بسته‌شده و عملاً وارد سال 1403 شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده  تا پایان اردیبهشت 1403 تمامی حساب‌های سال گذشته باید بسته و سند اختتامیه گرفته شود که این مورد در همه سازمان‌ها این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه تأکید اداره کل حسابرسی و امورمجامع، رعایت اصول و ضوابط حسابرسی و حسابداری است، مطرح کرد: این اداره کل طرحی برای زمان‌بندی کردن برگزاری مجامع پیش‌بینی کرده است تا در فواصل دو هفته یا سه هفته صورت گیرد و آسیب‌های گذشته برطرف شود و مجامع دچار پویایی بیشتری باشند که امید است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پایش لازم صورت گیرد و آسیب‌شناسی انجام شود تا این مجامع با کیفیت بالاتری برگزار شود.

سرپرست اداره کل حسابرسی و امورمجامع شهرداری قم اضافه کرد: طی چند هفته آینده و تا پایان خردادماه شورای مجامع سازمان‌ها برگزار خواهند شد.

فتح‌اللهی تصریح کرد: اداره کل حسابرسی و امورمجامع شهرداری در حال حرکت به سمت فرایندسازی بوده و تسویه‌حساب‌های فی‌مابین بین سازمان‌ها و شهرداری مرکز یا سازمان‌ها با سازمان‌های دیگر یکی از اولویت‌هایی بوده که در سال جاری مدنظر این اداره کل است.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/ZePYF