رفتن به محتوای اصلی
۱۳ خرداد, ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۱
شهردار قم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را گرامیداشت

ضرورت بازخوانی ریشه‌ای اصول انقلاب اسلامی

ضرورت بازخوانی ریشه‌ای اصول انقلاب اسلامی
شهردار قم در پیامی ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد، بر مرور و بازخوانی دستاوردهای این قیام به عنوان نقطه آغاز حرکت مردم ایران برای تحقق انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش شهرنیوز، در متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد آمده است:

هویت هر ملت را بیش از هرچیز، تاریخ رشادت‌ها و دلیری‌های آن سرزمین می‌سازد. قطعا بزرگترین اتفاق و تحول دوران معاصر تاریخ ایران عزیز وقوع انقلاب اسلامی است که نه فقط در بُعد سرزمینی که در عرصه جهانی نیز رویدادی بسیار مهم و تاثیرگذار قلمداد می شود.

در این میان نگاهی به آغاز و ریشه آنچه که به پیروزی بزرگ ملت در بهمن ماه  1357 ختم شد امری ضروری است.

مردم مسلمان ایران پس از آغاز دهه 40 شمسی با تجربه سال‌ها زندگی تحت سیطره حکومت شاهان و شاهزادگان و بی‌توجهی به آرمان‌های دینی و ملی به خصوص پس از شهریور 1320، به برکت نفس حق عالمان دین متوجه شدند که نفوذ بیگانه و دست درازی‌اش به سرزمین و سرمایه‌های مادی و معنوی جز با یک حرکت مردمی و ظلم‌ستیزانه متوقف نخواهد شد.

روشنگری‌های مرجعیت دینی به ویژه امام خمینی (ره) که شجاعانه آنچه برای مقابله با خودکامگی‌های پهلوی لازم بود به کار می گرفت نقطه عطفی در آغاز خروش این حرکت مردمی محسوب می‌شد.

« انقلاب سفیدی» که تلاش داشت با ظاهرسازی خود را ناجی مردم ایران برای رشد و پیشرفت نشان دهد با سخنان و تلاش های مجاهدانه امام (ره) و دیگر دلسوزان اسلام و ایران به نقطه سیاهی در پیکره تاریخ رژیم سابق تبدیل گشت تا از دل خون‌های ریخته شده در 15 خرداد 1342، انقلاب اسلامی ایران با صدایی رسا به گوش جهان برسد.

آنچه در فاصله سال‌های 42 و 57 بر مردم ایران گذشت جز با رهبری عالِمی خداشناس، دلسوز و آگاه به نتیجه نمی‌نشست. قطعا رشادت‌های مردم ایران به رهبری ولی فقیه بود که پس از پیروزی انقلاب و تا پایان جنگ تحمیلی، تاریخی از حماسه و غیرتمندی را برای این سرزمین رقم زد.

رحلت جانگداز معمار کبیر و وارسته‌ای متعهد، داغ بزرگی بر دل عاشقان بر جای گذاشت اما راه و مکتب خمینی عزیز پس از 14 خرداد 68 متوقف نشد و با رهبری جانشین به حق وی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی انقلاب اسلامی، این ودیعه الهی وارد دومین مرحله خودسازی و تمدن‌سازی شد

بر همه ماست تا هرساله با مرور آنچه برای تحقق آرمان‌های دینی و ملی برتاریخ سرزمین‌مان گذشت خود را برای روزهای پیش رو آماده‌تر کنیم.

یاد و خاطره بنیان گذار انقلاب اسلامی و تمامی شهدای جان برکف در مسیر احیای دین و آبادانی کشور را گرامی داشته و از خدای متعال پیروزی و سرفرازی روزافزون برای این انقلاب و این ملت را به دعای ولی عصر(عج) مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد-شهردار قم 


https://qom.ir/tQPfl