رفتن به محتوای اصلی
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی:

تحقق ۱۳۴ درصدی درآمدهای شهرداری قم طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری

تحقق ۱۳۴ درصدی درآمدهای شهرداری قم طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تحقق ۱۳۴ درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده برای شهرداری قم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پیش‌بینی درآمدهای غیرنقدی ۱۳ هزار میلیارد ریال بود که وصولی آن ۲۹ هزار میلیارد ریال با ۲۲۴.۲ درصد تحقق یافت.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز در خصوص ارائه گزارش تفریغ و کنترل پروژه ۶ ماهه شهرداری قم اظهار کرد: درآمد کل پیش بینی شده برای شهرداری قم درسال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۴۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

این پیش بینی تا پایان شهریور سال جاری مبلغ ۴۶ هزار میلیارد ریال بود که ۶۲ هزار میلیارد ریال یعنی با ۱۳۴ درصد در این بازه زمانی محقق شده است.

وی افزود: درآمد نقدی پیش بینی شده در این بازه ۳۳ هزار میلیارد ریال و وصولی نقدی ۳۲.۷ هزار میلیارد ریال با ۹۸.۱۵ درصد وصولی بود، همچنین پیش‌بینی درآمدهای غیرنقدی ۱۳ هزار میلیارد ریال بود که وصولی آن ۲۹ هزار میلیارد ریال با ۲۲۴.۲ درصد تحقق یافت.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی تصریح کرد: از این میان به تفکیک بخش‌ها می‌توان گفت که ۲۷ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال وصولی شهرداری مرکز، ۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال وصولی منطقه یک، ۱ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال وصولی منطقه دو، ۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال وصولی منطقه سه، ۱۴ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال وصولی منطقه چهار، ۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال وصولی منطقه پنج، ۱ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال وصولی منطقه شش، ۶۲۱ میلیارد ریال وصولی منطقه هفت و ۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال وصولی منطقه هشت شهرداری قم بوده است.

محمدرضاخانی اضافه کرد: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ میزان ۴۴.۳ درصد از برنامه‌های فیزیکی پیش‌بینی شده شهرداری قم ۴۱.۳ درصد عملکرد فیزیکی انجام شده و صورت وضعیت ثبت شده ریالی پروژه‌های فیزیکی مبلغ ۴۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: تا پایان شهریور سال جاری تعداد ۱۰۱ پروژه از پروژه‌های شهرداری قم دارای ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۸۱ پروژه بین ۸۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی، ۴۷۴ پروژه بین ۲۱ تا ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۳۱ پروژه بین ۱ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۶۷ پروژه نیز در مراحل آغاز کار قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی با بیان اینکه در بخش تحقق هزینه‌های عمرانی بخش‌های مختلف شهرداری قم از کل مبلغ ۱۱۶ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده برای پروژه‌های عمرانی مبلغ ۴۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال با ۳۹ درصد تا پایان شهریور در بخش عمرانی هزینه شده است، گفت: در همین بازه زمانی مناطق یک، دو، سه، چهار، شش و هشت با کسب رتبه بالاتر از ۹۰ نمره کافی در ارزیابی عملکرد تحقق درآمد را کسب کردند.

محمدرضاخانی در خصوص وضعیت معاونت‌ها افزود: در میان معاونت‌های شهرداری قم، معاونت‌های شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، برنامه‌ریزی، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی و اقتصادی و روابط عمومی در مجموع بخش‌های نمره کنترل پروژه، نمره ارزیابی برنامه و بودجه، نمره تحقق درآمد و نمره تحقق صورت وضعیت امتیاز بالای ۹۰ را کسب کردند.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MtPFH