رفتن به محتوای اصلی
سازمان تاکسیرانی شهرداری قم
۹ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
مدیر منطقه یک قم:

اصلاح روشنایی بلوار حائری منطقه یک قم اجرایی می‌شود

اصلاح روشنایی بلوار حائری منطقه یک قم اجرایی می‌شود
مدیر منطقه یک شهرداری قم از اجرای عملیات اصلاح روشنایی بلوار حائری به‌منظور تأمین روشنایی معابر و افزایش ایمنی خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری اظهار داشت: با توجه به اينكه روشنايي معابر به‌خصوص معابر عمومي جز يكي از پر مصرف‌ترین محل‌ها از لحاظ مصرف انرژي الكتريكي بوده و از طرف ديگر از ضروری‌ترین سیستم‌ها از لحاظ امنيت اجتماعي و فردي است که اين دو هدف در كنار هم گوياي اين مسئله بوده كه استفاده و مديريت هوشمندانه می‌تواند سبب صرفه‌جویی مناسبی در مصرف انرژي شود

وی با بیان اینکه روشنایی معابر و نورپردازی بزرگراه‌ها یک موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود، مطرح کرد: با توجه به اینکه مسئله روشنایی همواره با امنیت شهروندان و کاهش حوادث همراه است، باید به آن توجه ویژه‌ای داشت که روشنایی معابر باید بر اساس استانداردهای مختلف انجام بگیرد؛ ارتفاع نصب چراغ‌ها در اتوبان‌ها و معابر شهری و بین‌شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید میزان ارتفاع نصب چراغ‌ها را بر اساس فضای شهری یا بین‌شهری موردنظر تعیین شود که هر اندازه ارتفاع نصب چراغ‌ها در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها بلندتر باشد امنیت رانندگان و سرنشینان اتومبیل بیشتر تأمین می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: تأمین روشنایی معابر و افزایش ایمنی شهر از مطالبات شهروندان و از اولویت‌های شهرداری است که در این راستا شهرداری در سال جاری با برگزاری مناقصه و خرید، تعویض و نصب سرچراغ‌ها؛ روشنایی معابر، بلوارها و پیاده‌روها را افزایش داده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری قرارداد 7 میلیارد ریالی تأمین روشنایی معابر منعقدشده است، افزود: این قرارداد شامل  خرید پایه چراغ و بهبود روشنایی بلوار حائری است.

علی‌اکبری با اشاره به اجرای این طرح به‌عنوان مطالبه‌ای مردمی و ارتقای سطح روشنایی معابر، اضافه کرد: در این طرح زیبایی بصری نیز لحاظ شده است و از پایه چراغ‌هایی با استفاده از تکنولوژی روز در راستای کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پایدار استفاده و  بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله زیرسازی و سکو سازی است، خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح اصلاح روشنایی، جداول معابر نیز در صورت نیاز تعویض خواهد شد تا بهبود سیما و منظر شهری تکمیل شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: تأمین روشنایی خیابان چند محور و بلوار دیگر نیز با توجه به‌ضرورت و نیازسنجی‌های صورت گرفته در مرحله طراحی و انجام مناقصه است.

وی در انتها ارتقای خدمت‌رسانی و حفظ و نگهداری تجهیزات شهری ازجمله تجهیزات روشنایی را نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان دانست.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/t9PDl