رفتن به محتوای اصلی
سازمان تاکسیرانی شهرداری قم
شهر آماده عید ولایت می‌شود؛

رونمایی از 4 پروژه شاخص سیما و منظر همزمان با ایام عید غدیر در قم

رونمایی از 4 پروژه شاخص سیما و منظر همزمان با ایام عید غدیر در قم
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: همزمان با شب عید غدیر از چهار پروژه شاخص شهری در حوزه سیما و منظر شهر رونمایی می‌شود.

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت تعظیم شعایر اسلامی و ایجاد فضای با نشاط و مفرح در اعیاد بزرگ اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های متعددی به منظور ایجاد زمینه‌های برگزاری جشن‌های اعیاد بزرگ در سطح شهر صورت پذیرفته که علاوه بر اجری برنامه‌ها در بوستان‌ها نورپردازی‌های متعدد معابر اصلی شهر بخشی از این برنامه‌ریزی‌هاست.

وی ادامه داد: بر همین اساس 4 پروژه شاخص ویژه ایام عید غدیر در نظر گرفته‌شده که اجرای بزرگ‌ترین نورپردازی طولی با پروژکتورهای دی‌ام ایکس به طول 2 کیلومتر در کوه خضر نبی، نصب بزرگ‌ترین المان درخت نوری کشور در میدان آزادگان، نصب المان‌های سرو نوری، اجرای نقش برجسته القاب امام علی (ع) در زیرگذر غدیر ازجمله این پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها درمجموع بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی درخصوص ویژگی‌های این پروژه‌ها گفت: در فاز نخست پروژه نورپردازی طولی کوه خضر نبی (ع) با ۱۲۰ پایه و ۲۴۰ پروژکتور نصب خواهد شد و تا دو ماه آینده ۱۰۰ درصد پروژه تکمیل و مانند پروژه تونل نوری پیامبر اعظم(ص) در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

جوادیان اضافه کرد: همچنین المان درخت نوری میدان آزادگان برای نخستین بار در کشور با این ابعاد و در دو طبقه در قم اجراشده که ارتفاع این درخت نوری ۹ متر است و دارای ۶۰ شاخه و سه هزار پیکسل نوری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بوده که به‌صورت نورپردازی «دی‌ام ایکس» است.

مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: ۱۶ المان درخت سرو نوری با اعتبار ۹ میلیارد ریال نیز خریداری و در میدان دستغیب و بلوار ۱۵ خرداد واقع در مناطق یک و چهار نصب‌شده و همزمان با شب عید فعال خواهند شد.

وی به چهارمین پروژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت المان نقش برجسته القاب امیرالمؤمنین از دیگر پروژه‌ها است که شب عید در زیرگذر غدیر نصب می‌شود که در این فاز ۲۰ المان نقش برجسته با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال به همراه نورپردازی در زیرگذر غدیر نصب می‌شود و در فازهای بعد المان‌های اسماء متبرک تا انتهای تونل نصب خواهد شد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tMP5p