رفتن به محتوای اصلی
سازمان تاکسیرانی شهرداری قم
۱۴ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
معاون شهردار قم:

زیربنای 120 هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر /520 هزار مترمربع حجم خاکبرداری پروژه است

زیربنای 120 هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر /520 هزار مترمربع حجم خاکبرداری پروژه است
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به زیربنای 120 هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: 16 هزار مترمربع نیز برای خدماتی، اقامتی و تجاری در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی زاده در جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)که در سالن جلسات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد،با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها در پیرامون حرم مطهر، ساماندهی ضلع شرقی است، اظهار داشت: پروژه بسط شرقی در فاز نخست قرار است در محدوده 2.2 هکتاری با 4 طبقه منفی و همکف اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه سه‌طبقه از پروژه مرتبط با پارکینگ و طبقه منفی یک پایانه مسافربری است، تصریح کرد: 6 جلد مطالعات جامع پیرامون این پروژه انجام‌شده است که عارضه‌سنجی و شبیه‌سازی مطالعات حمل‌ونقل نیز انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: در طراحی اولیه حدود 1500 پارکینگ پیش‌بینی‌شده بود که با مقداری جابجایی فنی در طراحی این ظرفیت به حدود 2000 پارکینگ رسیده است.

وی با اشاره به زیربنای 120 هزار مترمربعی این پروژه، خاطرنشان کرد: 16 هزار مترمربع نیز برای خدماتی، اقامتی و تجاری در نظر گرفته‌شده است.

حلوایی زاده از پیش‌بینی مسیرهای دسترسی متنوع و متعدد برای زائران و مسافران برای رسیدن به حرم مطهر خبر داد و افزود: در کنار تعداد قابل‌توجه آسانسور، 82 رمپ و نوار نقاله برای عدم تعلل در عبور و مرور زائران و مسافران پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه پروژه بسط شرقی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود، عنوان کرد: 2 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد سرمایه‌گذاری پروژه بسط شرقی حرم مطهر می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از مشکلات پروژه را تعارضات تأسیساتی و ملکی دانست و اضافه کرد: 520 هزار مترمکعب خاک‌برداری در این پروژه انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، تا 2 هفته آینده سازه نگهبان و تخلیه میلگرد پروژه انجام می‌شود.

انتهای پیام/104

 


https://qom.ir/FlPeo