رفتن به محتوای اصلی
۱۴ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵

بهره‌برداری از فاز ۲ بوستان کوثر قم/بوستانی با دریاچه مصنوعی و 1300 متر مسیر دوچرخه‌سواری

بهره‌برداری از فاز ۲ بوستان کوثر قم/بوستانی با دریاچه مصنوعی و  1300 متر مسیر دوچرخه‌سواری
مدیر منطقه چهار شهرداری قم از افتتاح و بهره‌برداری فاز ۲ بوستان کوثر با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه چهار شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به آخرین وضعیت بوستان کوثر اظهار داشت: فاز دوم بوستان کوثر با مساحتی بالغ‌بر 15 هکتار در گام هفتم افتتاح پروژه‌های شهرداری قم در مرحله جدید اجرای طرح بزرگ "قم در مسیر تحول" به بهره‌برداری رسیده و جهت استفاده در اختیار شهروندان گرامی قرار می‌گیرد.
مدیر منطقه چهار شهرداری قم ابراز کرد: در راستای رفاه حال شهروندان و مراجعین گرامی به این بوستان ، 4 هزار و 500 مترمربع پارکینگ احداث و امکانات رفاهی مناسبی در نظر گرفته‌شده است .
وی در ادامه به تشریح امکانات این بوستان پرداخت و افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری بوستان کوثر و مجاورت آن با باغ پرندگان و بوستان خضر نبی (ع) و پیش‌بینی حضور چشمگیر شهروندان در ایام مختلف سال در این بوستان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، ۱۰ عدد آلاچیق، ۱۳۰۰ مترمربع مسیر دوچرخه‌سواری، 90 عدد سطل زباله و مبلمان شهری و ...  جهت استفاده شهروندان نصب و  احداث‌شده است.
اقبالیان اضافه کرد:  یکی از جاذبه‌های بوستان کوثر وجود دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۷۰۰ مترمربع بوده و فضای دل‌نشینی را برای عموم شهروندان به ارمغان خواهد آورد .
به گفته وی، در راستای ایجاد فضای سبز این مجموعه، بیش از ۱۵ هکتار خاک‌برداری، خاک‌ریزی، ماسه دهی،  کوددهی، آماده‌سازی و کاشت و  در راستای صرفه‌جویی در منابع آبی نیز بیش از 15 هکتار لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای و بارانی انجام‌شده است.
مدیر منطقه چهار شهرداری قم تصریح کرد: سیستم روشنایی بوستان در حال تکمیل بوده و در راستای احداث ابنیه و مسیر پیاده‌روی بوستان کوثر ۲۴ هزار مترمکعب خاک‌برداری، بتن‌ریزی و سنگ‌چینی انجام و بیش از ۲۲ هزار مترمربع پله سنگی، سنگ‌فرش و نماسازی انجام‌شده است.
انتهای پیام/


https://qom.ir/neNI