رفتن به محتوای اصلی
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹

ترمیم و نوسازی آسفالت بیش از 400 مدرسه با مشارکت شهرداری قم

ترمیم و نوسازی آسفالت بیش از 400 مدرسه شهر با مشارکت شهرداری قم
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: با همکاری شهرداری قم، آسفالت بیش از 400 مدرسه در سطح شهر، ترمیم و نوسازی شد.

به گزارش شهرنیوز، احمدرضا اجتهادی امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران که در آستانه برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس قم برگزار شد، اظهار کرد: با مشارکت شهرداری قم بیش از 400 مدرسه در سطح شهر روکش آسفالت شده و نگرانی در اجرای پروژه توزیع و روکش آسفالت نداریم.

وی افزود: مطابق تفاهم‌نامه امضاشده در سال 95 بین شهرداری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان قم، در خصوص توزیع و روکش آسفالت، این اداره کل قیر موردنیاز را به کارخانه آسفالت تحویل می‌دهد و بعد از شناسایی مدارس هدف، شهرداری قم به‌عنوان مجری طرح، روکش آسفالت مدارس را نوسازی می‌کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با بیان اینکه استان با کمبود سرانه فضای آموزشی روبه‌رو است، تصریح کرد: در حال حاضر سهم هر دانش‌آموز از سرانه فضای آموزشی در استان 4.2 مترمربع است، درحالی‌که این عدد به‌طور میانگین در کشور، 5.2 مترمربع است.

وی ابراز کرد: حل مشکل کمبود زمین و سرانه فضای آموزشی نیازمند ورود و انعقاد تفاهم‌نامه در قالب دیون بین شهرداری، استانداری و آموزش و پرورش استان قم است.

اجتهادی از ساخت و تحویل 210 کلاس درس در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: به همت خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته 210 کلاس درس به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون نیز 350 کلاس در حال ساخت است.

وی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: جشنواره سالانه خیرین مدرسه‌ساز استان قم روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه از ۹:۳۰ در اردوگاه ۱۵ خرداد واقع در بلوار غدیر با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم یادآور شد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز سال ۱۳۷۷ شکل گرفت و در طول این سالیان همراه ما بودند و در پروژه‌ها یا زمین اهدا کردند یا یک مدرسه را کامل ساختند و یا در بخشی از ساخت مدارس مشارکت داشتند.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/ZyPKg