رفتن به محتوای اصلی
۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۰

خلاصه مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته دوم اردیبهشت‌ماه / از استعفای معاون شهردار تا بررسی طرح تامین پارکینگ جایگزین

مطلب بدون عنوان 1113
هفته دوم اردیبهشت با اتفاقاتی مانند استعفای معاون حمل و نقل شهرداری قم و کشمکش‌های تصمیم‌گیری برای تامین پارکینگ در ساخت و سازها همراه بود.

به گزارش شهرنیوز، توضیح شهردار قم درباره دلیل استعفای معاون حمل و نقل، اما و اگرهای تصمیم‌گیری درباره تامین پارکینگ جایگزین در ساخت و سازها، بازدید میدانی از بازار شمسه، وعده اتمام طرح ساماندهی میدان مطهری و اتمام عملیات عمرانی یک زمین ورزشی روباز در پردیسان از مهم‌ترین اخبار هفته دوم اردیبهشت‌ماه بود.

  • بازدیدهای میدانی شهردار قم به پارکینگ زائر و بازار شمسه رسید

شهردار قم به همراه جمعی از مدیران شهری از پارکینگ طبقاتی زائر و بازار شمسه بازدید کردند.

در این بازدید ضمن بررسی وضعیت و نحوه خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف تأسیساتی و خدماتی این مجموعه، بر تلاش مجموعه‌های مختلف در جهت رفع مشکلات موجود و خدمات‌رسانی مطلوب تأکید شد.

  •  پیگیری و اجرای بیش از 30 پروژه مهم و شاخص قم در سال 1402

تقاطع غیرهمسطح صدوقی و فردوسی، تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش، مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح سلامت، احداث پارکینگ‌های چهل‌اختران، بنفشه و امام خمینی(ره)، خرید 16 دستگاه پله‌برقی برای پروژه مترو، احداث اسکلت گرمخانه، احداث مسیر کندرو بلوار فردوسی، ازجمله طرح‌هایی است که در سال 1402 پیگیری و اجرا می‌شوند.

  • استعفای معاون سابق حمل‌ونقل و ترافیک به دلایل شخصی

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم در مراسم تودیع سید امیرعباس صفوی معاون سابق حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم و معارفه رضا خانه‌زاد یزدی در سمت سرپرست جدید این معاونت گفت: قبول این استعفا و تغییر معاون به دلایل شخصی بوده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه انجام کارهای اجرایی آسان نیست و مسئولیت‌پذیری توفیق است، ابراز کرد: قبول استعفای آقای صفوی علیرغم میل باطنی و صرفاً با اصرار ایشان انجام شد.

صفوی معاون سابق حمل‌ونقل نیز در این جلسه اهمیت فعالیت در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را یادآور شد و گفت: در چند ماه گذشته بر اساس بضاعت و محدودیت‌ها تلاش شد در راستای رفع مشکلات شهر گام‌های مؤثری برداشته شود که برگزاری مناسبت‌های پشت سر انرژی زیادی از همکاران در حوزه معاونت و سازمان‌های تابعه گرفت.

در ادامه خانه‌زاد یزدی سرپرست جدید معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تقدیر از اعتماد شهردار قم خاطرنشان کرد: حوزه حمل‌ونقل، حوزه‌ای تخصصی و با مسائل اجتماعی شهروندان، مجاوران و مسافران عجین است و این ارتباط بر اهمیت توجه ویژه به این موضوع تأکید دارد.

  • بررسی طرح تأمین پارکینگ جایگزین در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم

لایحه اخذ مجوز بهای تأمین پارکینگ و تغییرات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و ارائه طرح آن در صحن اصلی شورا موضوع اصلی و پر چالش هشتاد و پنجمین جلسه شورا بود؛ مطابق این تغییرات در جریان ساخت‌وسازهای شهری، درصورتی‌که مالک نتواند پارکینگ موردنیاز را تأمین کند این طرح فرصتی را به پارکینگ‌سازهای مجاز می‌دهد تا پارکینگ موردنیاز تأمین شود. کارگزاری سازمان توسعه عمران شهرداری قم برای خرید پارکینگ از شهروند به قیمت تمام‌شده و ساخت آن پیشنهاد ارائه شده بود که به تصویب نرسید.

شهردار قم در این جلسه به لزوم تدوین و تصویب طرح‌ها باقابلیت اجرا تأکید کرد و اظهار داشت: باید در ارائه و تصویب طرح‌ها، امکان اجرایی شدن آن نیز به‌صورت کامل موردبررسی قرار گیرد، همچنان که تغییرات این لایحه، قابلیت اجرا نداشته و مشکلات جدیدی برای مردم و شهرداری ایجاد می‌کند.

  • میدان شهید مطهری تا پایان مردادماه به‌طور کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد

خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اجرای  5 هزار و 500 متر سنگ‌فرش و 4 هزار متر فضای سبز در بهسازی میدان شهید مطهری گفت: مرحله بتن‌ریزی پروژه انجام و در ماه جاری نیز عملیات سنگ‌فرش آغازشده است که تا اواسط خردادماه سنگفرش این محدوده پایان خواهد یافت.

  • برگزاری نخستین جلسه هیئت اجرایی بازآفرینی شهری قم با موضوع ساماندهی دروازه ری

نخستین جلسه هیئت اجرایی بازآفرینی شهری سال 1402 استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار قم ، مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعضای شورای شهر، معاون معماری و شهرسازی شهرداری، مدیر منطقه یک شهرداری و اعضای هیئت اجرایی برگزار و پیگیری مصوبات در راستای بررسی مشکلات و موانع عدم تسریع در تملکات املاک محدوده طرح‌های بازآفرینی شهری و بررسی وضعیت پروژه محله شهدای دروازه ری در دستور کار قرار گرفت.

  • اتمام عملیات عمرانی زمین ورزشی روباز در بوستان انقلاب پردیسان

علی‌اکبری مدیر منطقه هشت شهرداری قم در خصوص اهمیت گسترش فضاهای ورزشی در سطح شهر اظهار داشت: افزایش سرانه‌های ورزشی در سطح شهر یک ضرورت است که با توجه به بالا بودن جمعیت جوان در پردیسان این ضرورت در این منطقه دوچندان است.

وی مساحت این زمین ورزشی را 1500مترمربع عنوان کرد و افزود: این زمین ورزشی چندمنظوره است و برای ورزش‌هایی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون طراحی‌شده است.

 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/uxNY