رفتن به محتوای اصلی
شهرداری منطقه ۷
معاون شهردار قم خبر داد:

جابجایی و قطع درختان و نهال‌ها صرفاً با اخذ مصوبه کمیسیون ماده 7 انجام خواهد شد

جابجایی و قطع درختان و نهال‌ها صرفاً با اخذ مصوبه کمیسیون ماده 7 انجام خواهد شد
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از الزام اخذ مصوبه کمیسیون ماده 7 در خصوص هرگونه جابجایی یا قطع درخت یا نهال در سطح شهر خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، جلسه بررسی تملکات فضای سبز شهر قم با حضور مدیران مناطق هشتگانه، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مسئولان حوزه‌های فضای سبز و املاک مناطق و نمایندگانی از اداره کل املاک شهرداری قم برگزار شد.

مهدی اصفهانیان مقدم در این جلسه ضرورت حفظ و صیانت از فضای سبز شهری در کنار رویکرد توسعه فضاهای سبز را ازجمله مأموریت‌های شهرداری قم دانست و تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت حفظ و گسترش فضاي سبز به‌ویژه درختان غرس شده و باغات در سطح مناطق هشتگانه شهر، اقدام به قطع يا جابجايي هرگونه درخت و يا نهال در محدوده شهر بدون اخذ مجوز كتبي از كمسيون ماده 7 غيرمجاز و غيرقانوني است.

وی با اشاره به قوانین کشوری در خصوص این موضوع ادامه داد: لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها مصوب 1359 و اصلاحيه بعدي آن مصوب 1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام و تنقیحی سال 1401 شورای عالی استان‌ها و آئين‌نامه اجرايي مربوطه به‌صراحت این موضوع را مورد تأکید قرار داده است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم، ماده 1-1 مصوبه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را یادآور شد و متن صریح آن به‌منظور جلوگيري از قطع بی‌رویه درختان را این‌گونه بیان کرد: " قطع هرگونه درخت يا نابود کردن آن به هر طريق در معابر ، ميادين، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغات و نيز محل‌هايي که به تشخيص شوراي اسلامي شهر باغ شناخته مي‌شوند و در محدوده حريم شهرها بدون اجازه شهرداري (كميسيون ماده 7) و رعايت ضوابط مربوطه ممنوع است ".

وی ادامه داد: بر همین اساس هرگونه مصوبه يا صورت‌جلسه‌ای مبنی بر قطع يا جابجايي درختان و نهال‌ها، بدون اخذ مجوز كتبي از كميسيون ماده 7 فاقد وجاهت قانوني است و پاسخگويي در مراجع حقيقي و حقوقي بر عهده مجموعه‌های ذی‌ربط یا اشخاص خاطي خواهد بود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MtPPQ