رفتن به محتوای اصلی
شهرداری منطقه ۷
۱۷ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد:

ضرورت توسعه کلانتری‌ها در شهر قم

ضرورت توسعه کلانتری‌ها در شهر قم
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ارتباط با حوزه انتظامی و امنیت ضروری است تا در آمایش سرزمین و توسعه و افزایش کلانتری‌ها بازنگری شود.

به گزارش شهرنیوز، سردار محمدرضا میرحیدری در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی پلیس قم در بخش‌های مختلف در سال جاری در زمینه کنترل جرایم کاهش ۲۳ درصدی و در زمینه کنترل تلفات جانی شاهد کاهش ۲۸ درصدی در سطح استان قم هستیم.

وی افزود: در ارتباط با حوزه انتظامی و امنیت ضروری است تا در آمایش سرزمینی بازنگری شود تا چالش‌های اساسی کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخی از کلانتری‌ها در سطح استان وضعیت مطلوبی ندارد و لازم است برای توسعه کلانتری‌ها شورای اسلامی شهر ورود کند.

سردار میرحیدری با تاکید بر اینکه هیچ چیز مهم‌تر از امنیت نیست، اضافه کرد: افزودن دو کلانتری در سطح استان پیش بینی و مجوزهای لازم دریافت شده اما از نظر عرصه و زمین احداث دچار مشکل هستیم.

وی گفت: شرایط محیطی کلانتری‌ها نیازمند بهسازی است و لازم است شورا شهر کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به حوزه راهنمایی و رانندگی ضمن تقدیر از شهرداری قم بیان داشت: در راستای خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان با مشارکت همکاران شهرداری ایستگاه پلیس شهید غفاری به خیابان امام موسی صدر انتقال داده شد.

میرحیدری ابراز کرد: با توجه به هجمه سنگین در شهر مقدس قم و وجود مناسبات‌های مختلف تقویت و توسعه ناوگان خودرویی و موتوری راهور مسئله‌ای ضروری است.

وی تصریح کرد: ضروری است تا اعضای شورای شهر برای تحقق ماده ۱۰۸ تلاش کنند تا با مرتفع کردن ظرفیت انسانی با قوت بیشتری خدمات رسانی شود.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه در جمع‌آوری اتباع مصمم هستیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت متعادل اتباع در سطح شهر باید کمتر از ۱۰ درصد جمعیت شهر باشد در حالی این مقدار در حال حاضر ۲۰ درصد جمعیت است.

میرحیدری بیان کرد: تا کنون ۲۷ هزار اتباع در سطح شهر قم دستگیر شده که نزدیک به ۱۰ هزار نفر آنها بازگردانده شده‌اند.

وی از شهروندان خواست تا در به‌کارگیری اتباع فاقد مجوز خودداری کنند و گفت: ما در شناسایی اتباع فاقد مجوز با جدیت مصمم هستیم و از اتباعی که در حمایت پرچم جمهوری اسلامی ایران هستند حمایت می‌کنیم.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MPPwe