رفتن به محتوای اصلی
شهرداری منطقه ۷
۲۵ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
شهردار قم مطرح کرد:

اجرای بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در قم

اجرای بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در قم
شهردار قم گفت: مجموع پروژه‌هایی که هم‌اکنون در سطح شهر قم در حال اجرا است، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

به گزارش شهرنیوز، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز چهارشنبه در حاشیه آئین پنجمین گام افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های کلان در سطح شهر اظهار کرد: در سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

وی افزود: البته مجموع پروژه‌هایی که هم‌اکنون در سطح شهر قم در حال اجرا هستند، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که بخشی از آن‌ها مربوط به سال‌های گذشته است.

شهردار قم تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و نرم‌افزاری است، همچون پروژه‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات که تأثیرات عمده‌ای بر امورمالی، حمل‌ونقل، و مدیریت منابع آبی خواهد داشت، در دست اجرا است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژه‌های کلان شهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ تقاطع غیر همسطح در حال اجراست که به مرور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲۲ تقاطع غیر همسطح تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز ۱۰ تقاطع دیگر در دست اقدام است، تاکید کرد: ۳ پروژه تقاطع غیر همسطح دیگر در سال آینده تکمیل خواهد شد و مجموع ۳۵ تقاطع در پنج محور پیش‌بینی شده، تکمیل می‌شود.

شهردار قم با اشاره به دیگر پروژه‌های مهم در شهر قم تاکید کرد: تقاطع غیر همسطح شهدای سلامت در مسیر آیت‌الله بروجردی، تقاطع غیر همسطح آیت الله صدوقی و بلوار فردوسی که به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده و فرهنگسرای شهریار که آماده بهره‌برداری است، ازجمله پروژه‌های مهم در سطح شهر است.

کلنگ‌زنی تقاطع سپاه قم

سقائیان‌نژاد از تلاش‌های شهرداری برای بهبود زیرساخت‌های شهری خبر داد و تاکید کرد: پروژه‌هایی مانند رمپ‌های تقاطع بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم (ص)، پروژه‌های آسفالت و نوسازی معابر و گسترش فضای سبز در دست اجرا است.

شهردارقم گفت:همچنین تقاطع همسطح سپاه کلنگ‌زنی شده و پروژه‌های تقاطع کبیری و قائم در حال اجرا هستند.

ساخت ۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم

وی با بیان اینکه ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر فعال است، اضافه کرد: در راستای ارتقای آموزش و ایمنی در سطح شهر ۳ پروژه جدید آتش‌نشانی نیز به‌زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

شهردار قم با تأکید بر اهمیت پروژه‌های فرهنگی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی، شهرداری قم نقش فعالی در برنامه‌های مختلف شهر دارد. سقائیان‌نژاد ادامه داد: از اقدامات فرهنگی شهرداری قم می‌توان به پروژه‌هایی از جمله نصب تمثال شهدا در سطح شهر و اجرای پروژه کوچه‌های آسمانی اشاره کرد.

وی گفت: امیدواریم این اقدامات در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و رفاهی، موجب شادی و نشاط مردم قم می‌شود و خداوند توفیق دهد که بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای شهروندان باشیم.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MtPwr