رفتن به محتوای اصلی
شهرداری منطقه ۸
۱۳ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
مدیر منطقه یک قم:

15 ایستگاه سبز اتوبوس شهری در سطح منطقه یک قم احداث می‌شود

15 ایستگاه سبز اتوبوس شهری در سطح منطقه یک قم احداث می‌شود
مدیر منطقه یک شهرداری قم از ایجاد 15 ایستگاه سبز اتوبوس در سطح منطقه بااعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری با اشاره به اینکه ایستگاه‌های اتوبوس قسمتی از مبلمان شهری بوده و زندگی جمعی از شهروندان در آن‌ها جریان دارد، اظهار داشت: ایجاد آســایش اقلیمی در این فضاها به‌ویژه در اقلیم‌های گرمسیری بسیار حائز اهمیت است که این موضوع در طراحی‌های طرح تیپ بسیاری از ایستگاه‌های موجود در کشور دیده نشده است

وی با بیان اینکه با توجه به  تراکم جمعیت در قسمت‌های مختلف شهر و افزایش تقاضای سفر، استفاده از اتوبوس و ایستگاه به یک الزام تبدیل‌شده است افزود: ازاین‌رو طراحی ایستگاه مناسب برای پاسخ منطقی به این نیاز به حق همشهریان، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت زندگی در شهرها ابراز کرد: شهرداری قم در سال‌های گذشته اقدامات ویژه‌ای در راستای افزایش خدمات و کیفیت زندگی در سطح شهر قم انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس به‌جز اقلیم و تحقق اهداف هوای پاک، ارتقای مبلمان شهری و افزایش مصادیق زیباشناختی ایرانی اسلامی، حفظ کرامت انسانی در جهت افزایش رفاه زائرین و مجاورین مدنظر قرار می‌گیرد.

علی‌اکبری با بیان اینکه در این راستا چند نقطه از سطح منطقه موردبررسی قرار گرفته است افزود: در فاز نخست احداث ایستگاه‌های سبز در خیابان‌های شهدای آذر، عماریاسر و 15 خرداد اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 20  میلیارد ریال بودجه برای این پروژه پیش‌بینی‌شده و امید است ایستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهترین کیفیت در اختیار شهروندان قرار گیرد .

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FwPDU