رفتن به محتوای اصلی
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم
۲۲ خرداد, ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳
رئیس پلیس راهور استان قم:

۳۸ درصد فوتی‌های ترافیکی شهر قم عابر پیاده هستند/نقش تخلف عبور از چراغ‌قرمز در حوادث

۳۸ درصد فوتی‌های ترافیکی شهر قم عابر پیاده هستند/نقش تخلف عبور از چراغ‌قرمز در حوادث
رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه ۳۸ درصد کشته‌های ترافیکی شهر قم عابر پیاده هستند گفت: ایجاد گذرگاه‌های ایمن عرضی، اهمیت دارد.

به گزارش شهرنیوز، غلامرضا صدفی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۳۸ درصد از فوتی‌های ترافیکی سال گذشته شهر قم را عابران پیاده تشکیل می‌دهند اظهار کرد: باید گذرگاه‌های عرضی ایمن برای عبور از معابر شهری ایجاد شود.

 وی حادثه‌ساز بودن تخلف عبور از چراغ‌قرمز را موردتوجه قرار داد و افزود: در تقاطع‌هایی که چراغ‌قرمز داریم ضرورت دارد که دوربین نظارتی وجود داشته باشد.

 رئیس پلیس راهور قم با اشاره به دغدغه پلیس راهور برای کنترل تخلفات رانندگی حادثه‌ساز ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در شهر قم بودیم.

 صدفی با اشاره به آمار ثبت تخلفات رانندگی در شهر قم عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۱۴ تخلف رانندگی با دوربین ثبت تخلف سه‌پایه پلیس راهور ثبت‌شده و ۳۸۵ هزار و ۶۱۸ با دوربین‌های شهرداری در نقاط حادثه‌خیز ثبت‌شده است.  

وی با بیان اینکه آمار تخلفات شهر قم بیش از این است، اضافه کرد: دوربین‌های نظارتی باید افزایش پیدا کند و خطوط ویژه شهر قم که برای حمل‌ونقل عمومی بهینه‌سازی شده باید به دوربین ثبت تخلف مجهز شود تا خودروهای عادی در آن حضور نداشته باشند.

 رئیس پلیس راهور قم با تأکید بر لزوم توسعه پارکینگ در شهر قم گفت: در مناسبت‌های مذهبی ظرفیت تمام پارکینگ‌های اطراف حرم در همان ساعات اولیه تکمیل و سبب استفاده بی‌رویه از پارک حاشیه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tbPrV