رفتن به محتوای اصلی
۳۰ مهر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
نایب‌رئیس شورای شهر قم مطرح کرد:

جهش بودجه مناسب‌سازی شهری در قم/سهم معلولان از خدمات فرهنگی ویژه دیده شود

جهش بودجه مناسب‌سازی شهری در قم/سهم معلولان از خدمات فرهنگی ویژه دیده شود
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بودجه مناسب‌سازی معابر برای افراد کم‌توان جهش خوبی داشته است، گفت: شهرداری قم برای احیای سهم نابینایان و دیگر معلولان از خدمات فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی کند.

به گزارش شهرنیوز، حسن طلایی با اشاره به فعالیت های مدیریت شهری در راستای مناسب سازی ها ویژه معلولان در سطح شهر اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری، مناسب‌سازی شهر برای زندگی و رفاه شهروندان کم‌توان است تا این افراد بتوانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.  

وی با بیان اینکه بودجه مناسب‌سازی معابر در طول سال‌های گذشته در شهرداری قم جهش نسبتاً خوبی داشته است، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از پیاده‌روها در معابر شاخص شهری مناسب‌سازی شده‌اند و مسئله مناسب‌سازی گذرگاه‌های عرضی نیز در دست اقدام است.  

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیش‌بینی ۳۵ میلیارد تومانی برای مناسب‌سازی معابر شهری در سال جاری خاطرنشان کرد: سال گذشته این عدد ۲۱ میلیارد تومان بود که این موضوع افزایش ردیف بودجه و اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در این زمینه را نشان می‌دهد.  

وی اضافه کرد: شهرداری قم باید هرچه می‌تواند برای تسهیل عبور و مرور و حضور اجتماعی اقشار کم‌توان جامعه تلاش کند.  

طلایی با اشاره به اینکه نابینایان از مهجورترین اقشار جامعه هستند، افزود: همه اقشار جامعه باید از حق زندگی طبیعی برخوردار باشند.  

وی تصریح کرد: دولت‌ها باید با ارائه منسجم و متمرکز خدمات آموزشی، اجتماعی و رفاهی، شرایط پیشرفت و ورود این افراد به عرصه فعالیت‌های اجتماعی را فراهم کرده است و شهرداری نیز با برطرف کردن نیازهای اصولی آنان مانند استفاده از حمل‌ونقل عمومی و استفاده از بوستان‌های شهری، به حفظ جایگاه اجتماعی این افراد کمک کند.  

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در حیطه امکانات و خدمات فرهنگی و اجتماعی که مدیریت شهری ارائه می‌کند نیز باید سهم اقشار کم‌توان و نابینایان به‌صورت ویژه دیده شود.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/DFPFv