رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

اولویت‌بندی تملکات احداث ۱۰ پارکینگ عمومی در قم مشخص شد

اولویت‌بندی تملکات احداث ۱۰ پارکینگ عمومی در قم مشخص شد
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از انجام مطالعات لازم برای توسعه پارکینگ عمومی در شهر قم خبر داد و گفت: با تملک ۲۱ پلاک مشخص‌شده که دارای اولویت است، می‌توان ۱۰ پارکینگ عمومی برای خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد کرد.

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: سال گذشته تعدادی بودجه مطالعاتی وجود داشت که مهم‌ترین آن‌ها بحث طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم بود که توانست مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را کسب کند.

 وی افزود: از آنجا که با این مصوبه نقشه راه ترافیکی شهر مشخص شد؛ ریزپروژه‌های ذیل طرح جامع تدوین شد که مهم‌ترین بحث موضوع پارکینگ بود.

 مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمبود پارکینگ عمومی در شهر قم در اولویت بخش‌های اجرایی قرار دارد، مطالعاتی با عنوان روش‌شناسی تأمین پارکینگ عمومی در شهر قم انجام شد.

 خسروی با بیان اینکه در طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم مشخص شد که در کدام نقاط کمبود پارکینگ وجود دارد ادامه داد: در طرح تفصیلی نیز لکه‌هایی برای پارکینگ عمومی دیده شد. از طرفی طرح تفصیلی سال ۹۸ مصوب شد و طرح جامع حمل‌ونقل نیز سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید و نیاز بود این دو با یکدیگر هماهنگ شود.

 وی اضافه کرد: این تحقیقات نشان داد که در هر منطقه چه پلاک‌هایی باید تملک شود تا در اولویت ساخت پارکینگ قرار گیرد که طی آن ۲۱ پلاک و لکه مشخص شد.

 مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ۳۴۶ لکه پارکینگ در طرح تفصیلی وجود دارد، تأکید کرد: از بررسی مجموع پلاک‌های مشخص‌شده در این لکه‌ها، این ۲۱ پلاک در اولویت نخست پارکینگ قرار گرفته‌اند.

 خسروی با اشاره به اینکه انجام این مطالعات موجب نظم‌بخشی به پیگیری امور تملک پارکینگ‌های شهری شده است، گفت: در گذشته گاهی با تغییر مدیریت اولویت‌ها تغییر می‌کرد، اما در این طرح جامع هماهنگی یکپارچه‌ای برای هدف‌گذاری ایجاد شد.  

وی ادامه داد: بر اساس این طرح در هر منطقه اولویت پارکینگی مشخص و این اولویت‌ها در شورای راهبری پارکینگ به ریاست معاون شهردار قم تصویب و ابلاغ شد.

 مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: اگر در این ۲۱ پلاک، تملک صورت گیرد ۱۰ لکه پارکینگ و ۱۰ پارکینگ عمومی برای خدمت‌رسانی به مردم احداث می‌شود.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tyPl3