رفتن به محتوای اصلی
مدیر مرکز پدافند غیرعامل شهرداری قم خبر داد:

تهیه نقشه «مراکز تخلیه امن اضطراری» شهر قم تا پایان سال جاری

تهیه نقشه «مراکز تخلیه امن اضطراری» شهر قم تا پایان سال جاری
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از تهیه نقشه «مراکز تخلیه امن اضطراری» شهر قم تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از سال ۱۴۰۲ اقدامات زیرساختی خوبی آغاز شد و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های جدید و خوبی که آغاز شده و پروژه مهم و بزرگی است، موضوع شناسایی مکان‌های مناسب برای اسکان و تخلیه شهروندان در شرایط اضطراری است.

 وی افزود: در شرایط اضطراری مثل زلزله و امثال آن‌ها، لازم است بخشی از مردم از قسمت‌هایی از شهر تخلیه و به مکان‌های امن منتقل شوند.

 مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: مشخص کردن و تعیین این مکان‌های امن برای مردم یکی از وظایفی بوده که بر عهده مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گذاشته‌شده تا با کمک هلال‌احمر بتواند این کار را انجام دهد.

 برزویی تصریح کرد: این اقدام از سال گذشته با همکاری هلال‌احمر آغاز شد و به یک پروژه چندبعدی و چند لایه تبدیل شد، به این معنی که برخی قسمت‌ها و اراضی شهری باید به‌روز می‌شد، مانند مساجد، بوستان‌ها، مدارس، پارکینگ‌ها و در مجموع ۱۵ لایه به‌روز شدند.

 وی اضافه کرد: به‌روز شدن اطلاعات به این معنی که اگر اطلاع‌رسانی شد که مردم به مدرسه شهید فهمیده بروند، اسم مدرسه تغییر نکرده باشد و مردم سردرگم نباشند.

 مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم تأکید کرد: از مسائلی که در بازدیدها موردنظر است شناسایی متولی مستقیم آن مکان مثل مدرسه یا مسجد با هماهنگی همه نهادها است، به این معنی که اگر مردم به مکانی مراجعه کردند کسی مانع حضور آن‌ها نشود.

 برزویی گفت: پس از تهیه نقشه مراکز اسکان اضطراری، تمام دستگاه‌های ذی‌ربط باید مسئولیت خود را در قالب این نقشه بر عهده بگیرند و پس از آن اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه سال گذشته مناطق یک و هشت به‌طور کامل بررسی شد، افزود: ۱۱۲ مکان در منطقه ۸ و ۱۷۸ مکان نیز در منطقه یک بازدید و در مجموع ۱۰۰ مکان امن انتخاب شد. در سال جاری و پس از تعطیلی مدارس این مسئله در مناطق دو و سه ادامه پیدا می‌کند و این پروژه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tYPKV