رفتن به محتوای اصلی
وبسایت اصلی
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۰

پارک حاشیه ای

معرفی طرح مدیریت پارک حاشیه ای
شهرداری قم

به صفحه معرفی طرح مدیریت پارک حاشیه ای خوش آمدید.
طرح مدیریت پارک حاشیه ای قم با هدف عدالت در استفاده از فضای پارک حاشیه ای و روان سازی ترافیک وحمل ونقل شهری طراحی و باعنایت به تبصره ۱ ماده ۱۵ قانون تخلفات رانندگی انجام می‌گیرد.

ویژگی‌های طرح پارک حاشیه‌ای

ویژگی‌های اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای شامل موارد زیر هستند:
این طرح براساس ثبت پلاک خودروهای استفاده کننده از پارک حاشیه‌ای می‌باشد.
در این طرح پلاک خودروهای پارک شده در فضای حاشیه‌ای معابر بوسیله پارکبان‌ها و بصورت مکانیزه ثبت می‌گردد.
بدهی پلاک‌ها طبق تعرفه مصوب شورای شهر محترم بصورت نیم ساعت اول رایگان و در نیم ساعت‌های بعدی طبق تابلوهای نصب شده در هر معبر افزایش می‌یابد.
طبق تعرفه مذکور و مصوبه شورای ترافیک استان معابر از لحاظ شلوغی معابر درجه بندی شده و نرخ‌ها ممکن است در معابر مختلف تغییر کند.
پلاک خودروهای ثبت شده در این طرح بدهکار خواهند شد و طبق قانون مذکور در صورت عدم پرداخت، توسط پلیس محترم راهور مشمول جریمه خواهند شد.

روش‌های ثبت درخواست

شهروندان برای پرداخت هزینه‌های پارک حاشیه ای خودرو می‌توانند ازطریق یکی از روش های زیر اقدام کنند:

روش اول: استفاده از حساب شهروندی و کیف پول(بزودی)

هر یک از متقاضیان که تمایل داشته باشند می توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق سامانه «میزخدمت الکترونیکی» و شارژ کیف پول خود، هزینه را پرداخت نماید.برای استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری قم، می‌بایست ابتدا در فضای مجازی شهرداری قم عضو شوید. و نام کاربری و گذرواژه (کلمه عبور) مربوط به خود را دریافت نمایید، سپس وارد درگاه خدمات الکترونیکی مربوط به آن سرویس شوید و درخواست خود را ثبت و پیگیری نمایید.
اگر عضو فضای مجازی شهرداری قم نشده‌اید کافی است، با استفاده از دکمه‌ای که اینجا قرارگرفته است و یا از طریق صفحه ورودی هر یک از درگاه‌های خدمات الکترونیکی، و انتخاب گزینه «ثبت نام» و طی مراحل مشخص شده، به سادگی عضو فضای مجازی شهرداری قم بشوید.
 

روش دوم: پرداخت بوسیله شارژ موجود در قم کارت(بزودی)

دومین روش استفاده از قم کارت است. هر یک از شهروندان می توانند با استفاده از قم کارت، هزینه پارک حاشیه ای در معابر را پرداخت کنند.
 

روش سوم: پرداخت در معابر بوسیله پارکبان با کارت شتابی

با هماهنگی های به عمل آمده، این امکان فراهم شده است که آن دسته از متقاضیان محترمی که امکان استفاده از سامانه «میزخدمت الکترونیکی» را ندارند با استفاده از کارت شتاب خود، در معابر با کمک پارکبانان محترم، هزینه را پرداخت نمایند.
 
 
شما می توانید از طریق سامانه پیگیری شهرداری قم به شماره ۱۳۷، سوالات و مشکلات احتمالی را پیگیری کنید.

https://qom.ir/nWN6