رفتن به محتوای اصلی
۸ بهمن, ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰

اخبار مهم هفته

اخبار مهم هفته

بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهر با پشتوانه اراضی 48 هکتاری

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از اختصاص اراضی به مساحت 48 هکتار در پردیسان به‌عنوان پشتوانه بازآفرینی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر خبر داد و گفت: برای این محدوده 10 پروژه اصلی پیش‌بینی‌شده است.
خاکی با اشاره به حل شدن مشکلات اجرایی اراضی 48 هکتاری پردیسان به‌عنوان پشتوانه پروژه‌های اطراف حرم مطهر افزود: در این مسیر 10 پروژه در هیئت اجرایی مصوب شده که از این تعداد، 5 تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی امضاشده است.

****

قهرمانی تیم فوتسال شهرداری در مسابقات ادارات و دستگاه‌های اجرایی قم

تیم فوتسال شهرداری قم در مسابقات ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

مسابقات ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شد که علاوه بر قهرمانی در رشته‌های دارت و آمادگی جسمانی، در رشته فوتسال نیز تیم شهرداری قم در بین 22 تیم شرکت‌کننده موفق به کسب رتبه نخست و قهرمانی این دوره از مسابقات شد.

****

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری قم در هفته‌ای که گذشت هفته نخست بهمن‌ماه با افتتاح هفت پروژه مهم زیست محیطی توسط شهرداری قم و اخبار مرتبط با آن همراه بود.

به گزارش شهرنیوز، افتتاح هفت پروژه مهم زیست محیطی توسط شهرداری قم به ارزش هزار میلیارد ریال، حضور معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه و تقدیر از اقدامات شهرداری در حوزه محیط زیست، به صفر رسیدن دفن مستقیم پسماند در قم، ساماندهی میدان مطهری و حل مشکلات اجرایی اراضی 48 هکتاری پردیسان از مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری قم در هفته اول بهمن ماه هستند.

****

۷ پروژه مدیریت پسماند در قم افتتاح شد

آیین بهره‌برداری از ۷ پروژه زیست‌محیطی مدیریت پسماند شهرداری قم در گام دوم از اجرای مرحله جدید طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور در مجتمع فرآوری و پردازش پسماند البرز قم برگزار شد. گفتنی است بهره‌برداری از خط شماره ۲ پردازش و تفکیک پسماند، راه‌اندازی خط تولید گرانول، احداث سلول دفن مهندسی و بهداشتی پسماند، احداث سایت تخمیر، احداث ساختمان رفاهی، بهره‌برداری از ماشین‌آلات و تولید انیمیشن‌های آموزشی، ۷ پروژه بهره‌برداری شده حوزه پسماند بود. با بهره‌برداری از خط شماره ۲ پردازش و تفکیک پسماند، میزان دفن مستقیم پسماند در قم به صفر می‌رسد. برای این پروژه‌ها مبلغی بالغ‌بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

****

 

 


https://qom.ir/2MNu