رفتن به محتوای اصلی
سازمان توسعه و عمران
۲۳ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد:

آغاز فرایند شناسایی سرمایه‌گذار برای ایجاد خطوط تبدیل نایلون به گرانول

آغاز فرایند شناسایی سرمایه‌گذار برای ایجاد خطوط تبدیل نایلون به گرانول
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از آغاز فرایند شناسایی سرمایه‌گذار برای مشارکت در ایجاد خطوط تبدیل نایلون به گرانول خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز فرایند شناسایی سرمایه‌گذار برای مشارکت در ایجاد خطوط تبدیل نایلون به گرانول به ظرفیت ۲۰ تن در روز، اظهار کرد: گرانول بازیافتی با توجه به نوع مواد اولیه آن همچون پلی اتیلن ویژگی‌های متفاوتی دارد و برای صنایع مختلفی استفاده می‌شود.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند با هدف حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع اولیه طی سال‌های اخیر نسبت به ایجاد خطوط پردازش پسماند شهری با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی پیمانکار خطوط پردازش با بهره‌برداری از این خطوط، اقلام ارزشمند با قابلیت بازیافت را از پسماندهای شهری جداسازی کرده است که بخش قابل توجهی از این اقلام نایلون‌ها هستند.

میرابراهیمی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد در راستای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از پسماند با احداث خطوط شست‌وشو و آسیاب نایلون و در نهایت تبدیل به گرانول با ظرفیت پذیرش حداقل ۲۰ تن نایلون در روز اقدام نماید.

وی گفت: گرانول‌های تولید شده از این فرایند در تولید سبدهای میوه، لوله‌های پلی اتلین، آبیاری قطره‌ای و کیسه‌های زباله کاربرد دارد.


منبع مطلب: واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم
https://qom.ir/MRPPr