رفتن به محتوای اصلی
۲۱ خرداد, ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۷

مقدمه فصل دوم

مقدمه فصل دوم
سال 1402 به عنوان سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر قم با استعفای رئیس شورا برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در ماه‌های ابتدای این سال آغاز شد و با این استعفا دومین عضو علی‌البدل انتخابات سال 1400 در بین اعضای شورای شهر حضور یافت.

سال 1402 به عنوان سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر قم با استعفای رئیس شورا برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در ماه‌های ابتدای این سال آغاز شد و با این استعفا دومین عضو علی‌البدل انتخابات سال 1400 در بین اعضای شورای شهر حضور یافت.
ریاست محسن محرری در انتخابات خردادماه با جایگزینی وی به‌جای حسین اسلامی و ادامه این ریاست در انتخابات سالانه شورای اسلامی شهر در تابستان و تغییرات ترکیب اعضای هیئت‌رئیسه که همگی از اعضای همسو با تیم شهرداری بودند، باعث ظهور و بروز برخی اختلافات میان اعضا شد که در سال 1400 عمدتا از 2 جریان سیاسی شاخص شهر قم به پارلمان شهری راه یافته بودند.
ادامه این اختلاف‌نظرها و باز شدن پای رسانه‌ها به مناسبات داخلی شورایی‌ها، امری بود که منجر به تغییر نگاه مردم و بزرگان شهر به اعضا و ساختار شورا شده و همواره بر موضوع هم‌دلی و انسجام و پرهیز از تفرقه از سوی افراد مختلف تأکید می‌شد.
البته ذکر این نکته که حاشیه‌ها و چالش‌های به وجود آمده علی‌رغم صرف توانی مضاعف از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری قم، باعث نشد تا امور مختلف شهر نیز گرفتار در این چالش‌ها شود و خللی در آن ایجاد گردد، خالی از لطف نیست و نشان از همت و تلاش جمعی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری در مسیر رشد و اعتلای شهر قم و خدمت به زائران و مجاوران این شهر مقدس دارد که در عین تضارب آراء هدف اصلی را خدمت شایسته می‌دانند.
برخلاف برخی شائبه‌ها، عملکرد مجموعه مدیریت شهری در این سال از لحاظ بودجه‌‎ای و عملکردی، بسیار شاخص و حتی در مقایسه‌ای با دیگر کلان‌شهرهای کشور، در رتبه‌ای ممتاز از نظر تدقیق برنامه‌ها، درآمد و هزینه بود و ما حصل آن اصلاحیه بودجه بیش از 2 برابری سال 1402 نسبت به بودجه مصوب و اصلاحیه سال 1401 شهرداری قم بود.
ساختمان شورای اسلامی شهر قم نیز در آبان ماه 1402 به بهره‌برداری رسید تا اعضای شورا در محیطی مناسب و تخصصی علاوه بر ایجاد امکان ملاقات و دیدارهای مردمی و پاسخگویی به مراجعان، بتوانند به فعالیت‌های خود در حوزه‌های گوناگون ازجمله کمیسیون‌های تخصصی ادامه دهند. این ساختمان در بنایی 4 طبقه در مجاورت ساختمان شهرداری قم به بهره‌برداری رسید و در یک‌صد و دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با رأی اعضای شورا این ساختمان به نام شهید مهدی زین‌الدین مزین شد.
از دیگر جوانب اقدامات شورای اسلامی شهر در سال 1402، گسترش دامنه دیدارهای مردمی و حضور در بین شهروندان مناطق مختلف شهر بود که با برگزاری جلسات مسجدمحور در محلات مناطق هشتگانه در چندین نوبت به آن پرداخته شد و علاوه بر تبیین اقدامات و عملکرد مجموعه مدیریت شهری و اعلام برنامه‌های آتی شهر به شهروندان، از نزدیک و به‌صورت میدانی در جریان موضوعات و مشکلات مختلف شهروندان قرار گرفتند و همراه با مدیران شهری در راستای حل آن مشکلات تلاش کردند.

 


https://qom.ir/tEPfK