رفتن به محتوای اصلی
۲۶ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸

در سال‌های اخیر خدمات خوبی در شهر مقدس قم انجام شده است

در سال‌های اخیر خدمات خوبی در شهر مقدس قم انجام شده است

در چند سال اخیر نسبت به زائران خدمات خوبی در شهر مقدس قم انجام شده است و انشاءالله شاهد خدمات بیشتر شهرداری نیز در این شهر مقدس باشیم. در روایت داریم جمعیتی که فردی را انتخاب می‌کنند، اگر او لایق باشد، نشان‌گر لیاقت آن افرادی است که وی را انتخاب کرده‌اند.
مسیر اعطای پروانه ساختمانی به مردم کوتاه شود، در برخی کشورهای خارجی تمام امور اداری تنها در یک مرکز انجام می‌شود؛ اگرچه امکانات در کشور ما به این حد نیست، اما تا حد امکان خدمات اداری لازم به مردم ارائه شود تا در اندک مدتی کار مردم پیش برود. همچنین شرایطی فراهم شود که اگر مردم خواستند ساختمانی بسازند قبل از اجرا هزینه زیادی به آنها تحمیل نشود تا باب مسکن‌سازی در کشور باز شود.
مساله دیگر حفظ باغات در شهر است، در بسیاری از کشورها که شهر توسعه پید می کند باغات را حفظ می کنند باید دید در کشورهای دیگر از چه روش هایی برای حفظ باغات استفاده می‌کنند. در خیابان زنبیل‌آباد باغ های بزرگی بود که از میان رفت و باغ های زیادی در سطح شهر نابود شد وقتی از منزل خارج می شدیم باغ های زیادی در کنار ما بود که امروز نیستند. باید اهل خبره و کارشناسان برای حفظ باغات تلاش کنند که در توسعه شهر، باغ ها بمانند یا باغ هایی احداث شوند.

 


https://qom.ir/tZPlr