رفتن به محتوای اصلی
۲۹ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
مدیر منطقه یک قم مطرح شد؛

شروع پروژه مناسب‌سازی و استانداردسازی سرعتکاه‌های سطح منطقه یک قم

شروع پروژه مناسب‌سازی و استانداردسازی سرعتکاه‌های سطح منطقه یک قم
مدیر منطقه یک شهرداری قم از نصب سرعتکاه‌های استاندارد در معابر سطح منطقه با هدف کاهش تصادفات و آرام‌سازی معابر شهری خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری اظهار داشت: سرعتکاه، یکی از بهترین و مهم‌ترین ابزارها در کنترل سرعت و کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از تصادفات در سرعت‌بالا است و استفاده از این تجهیزات ترافیکی در سراسر جهان رواج دارد.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده این روش یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است و  استفاده از این تجهیزات ترافیکی حجم ترافیک را به میزان18درصد و حجم تصادفات را به میزان 13درصد کاهش می‌دهد، افزود: نصب آن‌ها باعث امنیت ساکنین آن منطقه به‌ویژه خردسالان بوده و از مکان نصب سرعتکاه می‌توان به‌عنوان محلی مناسب و راحت برای عبور عابرین پیاده استفاده کرد.

قوانین نصب سرعتکاه‌ها اهمیت زیادی در حفظ امنیت خیابان‌ها و کاهش حوادث دارند. این تدابیر، علاوه بر کنترل سرعت خودروها، بهبود جریان ترافیک و کاهش تصادفات را تضمین می‌کنند. با نصب سرعتکاه‌ها، محدودیت سرعت و افزایش آگاهی رانندگان از محل‌های پرخطر خیابان‌ها، بسیار مهم است. این اقدامات به رانندگان کمک می‌کنند تا مسئولیت بیشتری نسبت به رعایت محدودیت سرعت و ایمنی داشته باشند.

به گفته مدیر منطقه یک شهرداری قم، با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان  و با عنایت به مصوبه شورای ترافیک شهرستان قم  مبنی بر نصب سرعتکاه‌ استاندارد و جانمایی شده توسط پلیس راهور شهرستان، منطقه یک شهرداری اقدام به نصب سرعتکاه‌ و احداث سرعتکاه‌ در محل‌های مشخص‌شده می‌نماید.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام در کلیه معابر مورد نیاز در دستور کار شهرداری بوده و با اشاره به اینکه سرعتکاه‌ها باید به جا و در محل‌های مناسب نصب گردد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع در ابتدا باید نظریه کارشناسی جهت نصب سرعتکاه‌ اخذ و سپس با استانداردهای لازم و نظارت کامل نصب گردد.

 علی‌اکبری در انتها، کاهش مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور و آسایش خاطر شهروندان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tFPAV