رفتن به محتوای اصلی
۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶

برگزاری نخستین جلسه محفل ادبی دانش‌آموزی شکوفا در قم

مطلب بدون عنوان 1096
نخستین جلسه محفل ادبی دانش‌آموزی با عنوان «شکوفا» با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، این محفل ادبی در 2 جلسه جداگانه برای دانش‌آموزان دختر و پسر استان قم از مقاطع مختلف تحصیلی با حضور سید مهدی حسینی رکن‌آبادی و سید محمدجواد شرافت از کارشناسان ادبی و شاعران استان قم برگزار شد.

در پایان این جلسه، دانش آموزان شرکت‌کننده از خانه موزه شهیدان زین‌الدین بازدید کردند. 

بر اساس این گزارش، محفل‌های ادبی گوناگونی در سطح استان قم برگزار می‌شود، اما برگزاری «محفل ادبی دانش‌آموزی شکوفا»، نخستین محفل ادبی است که ویژه «دانش‌آموزان» برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه ادبیات پارسی در قالب‌های مختلف: داستان، نثر، شعر، رُمان، متن ادبی، خاطره‌نویسی و... است.

«محفل ادبی دانش‌آموزی شکوفا» در اولین روز «پنجشنبه» هر ماه در خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین واقع در خیابان شهدا (صفاییه)، کوچه 30، ساعت 10 تا 12 ویژه دانش‌آموزان دختر و ساعت 12:30 تا 14 ویژه دانش‌آموزان پسر با حضور کارشناسان و استادان ادبیات فارسی برگزار می‌شود. 

در این برنامه دانش‌آموزان آثار خود را در قالب‌های مختلف ادبی (داستان، نثر، شعر و...) می‌خوانند و آثارشان توسط استادان و کارشناسان ادبی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

خانه‌موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در سال 1400 هجری خورشیدی افتتاح شد و تاکنون بیش از 60 رویداد فرهنگی ملی و استانی در این مکان برگزارشده است و بیش از 5 هزار تَن به‌صورت گروهی از این خانه‌موزه بازدید کرده‌اند.

خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین در شهر قم، خیابان شهدا (صفاییه)، کوچه 30 و مزار این شهیدان بزرگوار در گلزار علی ابن جعفر(ع) این شهر قرار دارد.

خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین نخستین طرح در اجرای خانه‌موزه‌ها در شهر قم است و در آینده خانه پدری شهید دکتر محسن فخری‌زاده از شهدای هسته‌ای که متولد قم است، در بلوار شهید کیوانفر نیز به خانه‌موزه تبدیل می‌شود.

سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در 24 اسفند 1338 هجری خورشیدی در تهران متولد شد و در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ درحالی‌که ۲۵ سال داشت به همراه برادرش مجید زین‌الدین در مأموریتی از کرمانشاه به‌طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بودند که در منطقه تپه ساروین با گروهک‌های ضد انقلاب درگیر شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


https://qom.ir/uKNn