رفتن به محتوای اصلی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم

حرکت قطار پیشرفت در قم با جدیت ادامه دارد

حرکت قطار پیشرفت در قم با جدیت ادامه دارد

در سال 1402 سامانه های ثبت تخلف سرعت از 7 سامانه فعال تا پیش از آن به 26 سامانه ارتقاء یافته و رشد بیش از 270% را تجربه نمود واین روند افزایشی در سال 1403 با برنامه ریزی 32 سامانه دیگر ادامه خواهد یافت.
در آغاز سال 1402 تعداد تقاطعات هم‌سطح زمان‌دار شهر قم 46 عدد بوده که 22 تقاطع دارای سیستم هوشمند کنترلی بصورت محلی و با عملکرد محدود بوده است. ولی هیچ یک از تقاطع های سطح شهر مجهز به سیستم کنترل هوشمند تقاطع با قابلیت مشاهده و کنترل مرکزی نبودکه با عقد قرارداد هوشمندسازی 40 تقاطع، تا پایان سال 10 تقاطع به صورت کامل هوشمند و عملیات عمرانی 7 تقاطع دیگر نیز به پایان رسیده است.
سامانه های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز از دیگر راهبردهایی بود که برای نخستین بار در شهر قم به اجرا رسید و در این راستا قرارداد نصب و راه‌اندازی 22 سامانه منعقد و عملیات عمرانی 11 سامانه به صورت کامل انجام پذیرفت.
برای اولین بار در کشور اخذ مجوز و دريافت كد اجرائیات راهور جهت ثبت تخلفات ساکن (سد معبر، پارک دوبل، ایستادن در مکان های ممنوع و ...) بر روی موتور سیکلت توسط شهرداری قم به انجام رسید و ماهانه بیش از 18000 خودروی متخلف توسط این سامانه شناسایی و به پلیس راهور اعلام می گردد.
بهبود بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در ایام خاص از اقدامات انجام گرفته در مدیریت پاکینگ‌های عمومی بود.
ایجاد نظم و انضباط و ساماندهی ترافیک شهری از اموری بود که خط کشی دوجزئی طولی و عرضی و با رشد 20 برابری این اقدام در سال 1402 به انجام رسید.
ساماندهی سرویس مدارس با 1997 دستگاه خودرو و عقد قرارداد از طرف 197 مدرسه با مجموع 4531 سرویس تحت پوشش، تعداد 18126 دانش آموز با رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته صورت گرفت.
ارتقای کمی و کیفی خدمات در بخش حمل و نقل عمومی از اهدافی بود که با فعالیت بیش از 200 دستگاه اتوبوس با عمر ناوگان 5/3 سال و جابجایی بیش از 100 هزار مسافر که منجر به شکستن رکورد 10 ساله در جابجایی مسافر بود با بازنگری و زمان‌بندی خطوط، نظارت تصویری، کنترل برخط ناوگان، حذف پول نقد، راه‌اندازی سامانه اتوبوس من و شستشوی مکانیزه اتوبوس‌ها در کنار بازسازی 14 دستگاه اتوبوس با اعتبار 120 میلیارد ريال از شاخص‌ترین اقدامات حمل و نقل عمومی شهر قم بود.
فعالیت‌های شبانه روزی به ویژه در ایام و مناسبت‌های خاص از دیگر اقداماتی است که با همت مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به انجام رسید و بخش‌های مختلف این معاونت با همکاری و تعامل توانستند نقش خود را در خدمت به زائران و مجاوران شهر مقدس قم به شایستگی ایفا کنند.

 


https://qom.ir/tKPtF