رفتن به محتوای اصلی
۲۲ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم

سیاست اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم کسب رضایت مردم است

سیاست اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم کسب رضایت مردم است
ویترین شهرداری را می‌توان در شهرسازی، درآمد و مناطق جستجو کرد و سایر قسمت‌ها بیشتر نقش پشتیبانی کننده دارند؛ برای همین اگر ویترین از نظر نیروی انسانی و کیفیت خدمات بیشتر مورد توجه باشد رضایتمندی مردم بیشتر می شود.

حوزه معاونت شهرسازی، موتور محرک بسیاری از فعالیت‌های شهرداری و شهر است و اگر شهرسازی بخواهد پویا باشد، قطعا بسیاری از مسائل مرتبط با مردم و مراجعه‌کنندگان به این حوزه مربوط است تا مرتفع شود؛ به همین خاطر بیشترین حجم مراجعه مردم به شهرداری و مناطق اخذ خدمات مرتبط با مجموعه شهرسازی است. ویترین شهرداری را می‌توان در شهرسازی، درآمد و مناطق جستجو کرد و سایر قسمت‌ها بیشتر نقش پشتیبانی کننده دارند؛ برای همین اگر ویترین از نظر نیروی انسانی و کیفیت خدمات بیشتر مورد توجه باشد رضایتمندی مردم بیشتر می شود.
چینش مناسبی در حوزه های شهرسازی و نقشه برداری انجام گرفت و بیشترین هدف این بود که خدمات ساده‌تر و سریع‌تر به مردم ارائه شود. این مسئله بیشتر در موضوع سازه الکترونیک پیگیری شد تا حضور مردم کمتر باشد و مردم غیرحضوری مسائل را پیگیری کنند. برای نمونه در سال 1402 سامانه قمیار با همکاری حوزه آی‌تی بهبود پیدا کرد و نزدیک به 40 هزار ثبت‌نام در سامانه قمیار صورت گرفت که تعداد زیادی از مراجعات حضوری را به شدت کاهش داد و تلاش است تا طی یک برنامه دوساله تا سال 1404 خدمات این حوزه مثل هوشمندسازی، شهرسازی الکترونیک و بایگانی الکترونیک در دستور کار مجموعه قرار گیرد.
اهداف مهم و سیاست اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم کسب رضایت مردم است و مجموعه شهرداری همواره در تلاش بوده است تا این امر مهم در شهر رقم بخورد.
اگر بحثی با شهرداری می‌شود بدون توجه به افراد، حرمت این مجموعه بزرگ باید نگه داشته شود. جوان قمی امروز نیاز به فضای شاد و تفریحی دارد واین موضوع هیچ عناد و تضادی با موضوعات مذهبی ندارد و باعث تقویت آن می‌شود. اگر از فضای تفریح و گردشگری غافل شویم با شهری مملو از ناهنجاری‌های زیاد مواجه می‌شویم. شهرداری وظیفه احداث پارک برعهده دارد اما اینکه مطرح می‌کنند شهرداری از کنار ایجاد پارک اقدامات خلاف شرع یا ناهنجاری اجتماعی انجام می‌دهد نادرست است و ایجاد امنیت وظیفه سایر دستگاه‌ها است که می‌بایست به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
این نگاه غیرمنطقی است که در کنار فعالیت های زیاد این مجموعه را متهم به کم کاری می‌کنند. چنین اتهامی نشان می‌دهد شناخت کامل به مجموعه شهرداری وجود ندارد. نگاه نقادانه سازنده وقتی صورت می‌گیرد که یک نگاه همه جانبه به شهرداری وجود داشته باشد و همه اقدامات دیده و سپس پیشنهاد برای بهبود ساخت شهر ارائه شود. همه بزرگان و حتی مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید در شهرها امیدآفرینی ایجاد شود، امیدآفرینی نیازمند وحدت و انسجام است، متاسفانه موضوعاتی که در حال مطرح شدن است در جامعه گسترش پیدا کرده و نمی‌توان لاپوشانی کرد، امید است بزرگان شهر به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند و الگوها واقعی باشد.

 


https://qom.ir/tpPPD